Och Byggahus pris för bästa pappabyggare 2020 goes to.... :D
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Humlekillen och 5 till
  • Laddar…
I helgen så har vi tagit bort all färg på det stora fönstret. 5 lager gammal färg så det behövdes, detta tog 22 timmar!
Helt sanslöst drygt men det va det värt :DVi byter även ut glaset då ett vart sprucket.
Åkte till glasmästaren och han blev så glad över att få glasa in och kitta detta fönster.
Han hade aldrig fått in ett liknande fönster.
Ska blir roligt att se hur det ser ut om några veckor när vi får tillbaka det.

Arbetet i hallen är ju påbörjat så sakteliga och hoppas på att kunna byta dörr nästa helg. Veckan går åt till att glesa tak, dra fram el & förhoppningsvis sätta in toadörren och sätta OSB och gips överallt. Det är förhoppningen men vi får se vad som hinns med :D

Trevlig vecka på er alla så ska jag försöka uppdatera med lite bilder framåt helgen :D

Och stort tack för alla värmande ord:love:
 
  • Gilla
BengtH och 7 till
  • Laddar…
Idag hann vi sätta in den nya dörren till toaletten.
Imorgon ska den gamla dörren ut och tanken är att sätta OSB där imon så vi slipper andas isolering.
Sen blir det att fixa ytterdörren. 2-3 dagars värmande med varmluftpistol och skrapande. Någon som har ett annat tips på hur man får bort färg på ett annat/bättre sätt?

Här är en bild på nya innerdörren och på det stora fönstret när det blir av med färg :D och även rivandet av uthuset är i full gång.
Nytt vitmålat innerdörr och genomskinliga stora fönsterremsor under renovering i verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rivning av ett gammalt uthus i full gång med träspill och delar av stommen synliga på en gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerad vit innerdörr i renoveringsprojekt med oskyddad isolering och trästomme synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerad vit innerdörr med svart handtag och gyllene detaljer inklusive lås och nyckelhål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

 
  • Gilla
Snigla och 6 till
  • Laddar…
Immobil Immobil skrev:
Speedheater: [länk]
Där va ju något men galet dyrt. Får nog fortsätta med biltemas värmepistol, hehe
 
Appendix Appendix skrev:
Vi har inte samma smak men jag är imponerad av det jobb du gör och det blir sammanhållande och genomtänkt. Arkitekturnörden i mig uppskattar när man har en känsla för den stil man bygger.
Det har ni :) (y)
Jag håller verkligen med dig där! Det märks hur väl genomtänkt projektet är in i minsta detalj. Det är något jag verkligen uppskattar även om jag inte alltid har samma smak.
 
  • Älska
  • Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Bygg en egen! [länk]
Då får jag säga att tiden inte finns :crysmile::crysmile:
 
  • Haha
JanneJanne123
  • Laddar…
Åsa Lund
Köp en begagnad!
Kan du sälja igen för typ samma peng
Kostnad lika med noll totalt
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Köp en begagnad!
Kan du sälja igen för typ samma peng
Kostnad lika med noll totalt
Bra ide, ska kolla detta (y):D
 
Hej och hå och nu börjar söndagen närma sig sitt slut. Helgen har bestått av att få bort färg från dörrarna. 1 sida kvar och det tar vi imorgon. (y)
Frugan får köra finliret på dörrarna :D


Satt lite OSB i hallen med och ska snart börja glesa upp till innertaket mm.
Renoverade dörrar, en avlutad och en målad, på golvet i en byggmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




 
  • Gilla
Jope09 och 3 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Jättefina dörrar!
Glöm inte shellack innan ni börjar måla
 
  • Gilla
M&G_R och 1 till
  • Laddar…
God kväll :D

Helgen har gått åt till att sätta in dörren.
Har även tagit upp ett hål mellan hall och blivande tv-rum. Där ska vi sätta in fäbstret som var ovanför dörren. Tanken från början va ju att fönstret skulle sitta i köket men vi ändrade oss :crysmile:

Förhoppningsvis får vi hem fönstret i veckan så att vi får in det kommande helg, annars ska det spacklas hela veckan.
Lyckades även "krossa" lillfingret. Höll på med kofoten och skulle dra 6-tums spik (tror jag det va iaf) och det gick inget vidare.


Önskar alla en trevlig kommande vecka (y):D
Lite bilder

Nyinstallerad mörkblå dubbel ytterdörr med dekorativa paneler och runda fönster detaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerat halvmåneformat fönster i vägg mellan hall och framtida TV-rum med inblick till ett annat rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av en skadad fingertopp med ett litet sår och blodfläck, resultatet av byggrelaterad olycka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på en person som visar upp sitt skadade lillfinger med en svullnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

 
  • Gilla
brfbo och 3 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Fantastiskt vacker dörr!!!
 
  • Älska
  • Gilla
brfbo och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Fantastiskt vacker dörr!!!
Ja, den blir riktigt mäktig. 2,65 hög :D
Blir roligt att börja med panelen till sommaren. Nu är det rödfärg och det passar inte riktigt in :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.