Vi ska byta ut våra bänkskivor i köket. Vi söker någon som antingen har showroom eller bra bilder på sin hemsida när det gäller bänkskivor i kvartskomposit och som kan ta på sig hela uppdraget med att komma och mäta, leverera, demontera, montera, underlimma vask och göra allt tipptopp. Vi söker med andra ord någon som kan ta på sig rubbet. Någon el behöver dom dock inte befatta sig med.

Blev rekommenderad Nerostein när det gäller bänkskivor, men det verkar som att dom kräver att bänkskivorna ska vara demonterade när dom kommer dit för att mäta. Jag har varken kunskap eller lust att göra det själv, och ska man kontakta ytterligare en part så blir det genast rörigt.

Vem kontaktar vi? Vi finns i Malmö.
 
C Carl_X skrev:
Vi ska byta ut våra bänkskivor i köket. Vi söker någon som antingen har showroom eller bra bilder på sin hemsida när det gäller bänkskivor i kvartskomposit och som kan ta på sig hela uppdraget med att komma och mäta, leverera, demontera, montera, underlimma vask och göra allt tipptopp. Vi söker med andra ord någon som kan ta på sig rubbet. Någon el behöver dom dock inte befatta sig med.

Blev rekommenderad Nerostein när det gäller bänkskivor, men det verkar som att dom kräver att bänkskivorna ska vara demonterade när dom kommer dit för att mäta. Jag har varken kunskap eller lust att göra det själv, och ska man kontakta ytterligare en part så blir det genast rörigt.

Vem kontaktar vi? Vi finns i Malmö.
Inte svar på frågan men vi har också använt Nerostein och är nöjda med deras leverans så hittar du ingen som vill ta helheten så har du iaf. en till rekommendation från mig
 
Henkan Sundberg Henkan Sundberg skrev:
Inte svar på frågan men vi har också använt Nerostein och är nöjda med deras leverans så hittar du ingen som vill ta helheten så har du iaf. en till rekommendation från mig
Hur löste ni demontering av befintliga bänkskivor etc?
 
C Carl_X skrev:
Hur löste ni demontering av befintliga bänkskivor etc?
Jag byggde nytt kök så jag rev det gamla och byggde nytt från grunden, det fanns med andra ord inte några skivor där när de var hos oss och mätte så det blev aldrig en diskussion för oss.
 
  • Gilla
Carl_X
  • Laddar…
Jag tror att de flesta leverantörer vill mäta med de gamla skivorna bortplockade. Detta för att kunna garantera att de nya verkligen passar när de väl ska monteras. Kolla med Landernäs i Lund och hör vad de säger.
 
  • Gilla
Carl_X
  • Laddar…
C Carl_X skrev:
Vem kontaktar vi? Vi finns i Malmö.
Vad har ni för skivor där idag ?

Jag vet att Landernäs i Lund tidigare har demonterat gamla stenskivor för att sen tillverka nya och montera dessa.
De har även demonterat och omarbetat för att sedan lägga på plats på nytt kök med annorlunda utformning.
Dock vet jag inte om det bara handlar om skivor där de själv monterat de som ska demonteras men frågan är ju fri. :)

Är det "bara" laminatskivor eller liknande så blir det nog enklast att hitta någon snickare som ni anlitar för att demontera.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.