F Fideliox skrev:
Är ute efter att köpa en ny kolgrill på 57cm, gärna med gångjärn till locket och sidobord. Just nu har jag spanat in [länk] och [länk] men undrar om det är en vettig deal? Eller är det bättre att vänta och se om någon av Webers modeller tappar en tusing?
Undvik Landman i vilket fall. Rostig efter en säsong och så otät att det inte går att släcka glöden
 
Köp en begagnad weber på blocket!
 
  • Gilla
ToRy
  • Laddar…
K kirilian skrev:
Undvik Landman i vilket fall. Rostig efter en säsong och så otät att det inte går att släcka glöden
Inte ens grillkol gör de bra. Slängde påsen till slut. Tacka vet jag svensk grillkol som inte är gjort på östeuropeiska lastpallar. :)
 
  • Gilla
kirilian
  • Laddar…
blue.b har nog det bästa tipset hittills; köp en begagnad weber. Men, se till att den är tillräckligt gammal!
 
F
Blev en Weber Master Chef i våras. Nöjd med grillresultatet men fy tusan vad benen är dåliga. Nästan så en 500Kr Biltema grill är bättre i det anseendet. Funderar på att köpa några tjockare stålrör och svetsa fast. Grillen är såpass instabil att häromdagen när det blåste så blåste hela skiten omkull precis när jag skulle tända den!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.