Som alla andra husföretag så har inte Modulent någon kundvård kvar längre.Vi har gått ihop ett gäng "modulenthusbyggare" och ska medverka tillsammans i ett program för att visa hur illa det funkar.Återkommer med mera fakta längre fram
 
Hej Modulenthusbyggare!

Intressant att ni försöker gå samman. Vi är nu ett antal kunder som har gjort ytterligt negativa erfarenheter av LB-Hus och även vi har beslutat oss för att överväga ett samlat agerande då företaget helt sonika struntar i oss.

Det vore intressant att komma i kontakt med varandra. Du som företräder Modulenthusbyggarna får gärna kontakta mig så kan vi väl stämma av våra erfarenheter.

Örnen  >:( - samarbetar gärna med andra rovfåglar!
 
M
valfrid skrev:
Som alla andra husföretag så har inte Modulent någon kundvård kvar längre.Vi har gått ihop ett gäng "modulenthusbyggare" och ska medverka tillsammans i ett program för att visa hur illa det funkar.Återkommer med mera fakta längre fram
Utmärkt ide! Här har du en missnöjd Modulenthusköpare. Det finns många fler.
 
Hej alla Modulent kunder

Vi byggde ett Särö med Modulent i Stockholm för snart tre år sedan.

Vi var helnöjda med bemötandet av vår säljare och hela byggprocessen.
Vår säljare slutade hos Modulent och gick till ett annat husföretag under vår byggperiod, ändå skötte han sig jätte bra och avslutade vår affär vid överlämnadet av nycklarna. Han gick alltid att få tag på, kom snabbt med prisuppgifter på ändringar och tillval vi ville göra- alltid skriftligt.

Det är tråkigt att läsa hur så många har blivit illa behandlade av samma företag!
När man vet hur de skött sig tidigare, och det är ju inte så länge sedan!

Byggteamaet som monterade och färdigställde vårt hus var trevliga ( vi sprang där ständigt) och duktiga, även om några saker kom upp på slutbesiktningen...Även för byggbasen var vårt hus hans sista, han gick sen i pension. Känns som de ville lämna med flaggan i topp! Tur för oss när vi nu läser hur det gick sedan...

Vi fick huset leverarat exakt på dagen som stod i kontraktet och det var klart tre dagar innan inflyttningsdatumet. :)

På slutbesiktningen upptäcktes ca 10-12 fel. Inga jätte alvarliga. De störst felen var att arkitravet i v-rumet var bättringsmålat i skarvar med en blank färg istället för matt som övriga taket, Inte så snyggt! En fönsterbänk som var monterad lite lutande innåt och som det var kladdat fog på.
Övrigt fanns en repa i parketten, ett lås som inte var ordentligt monterat, två spruckna hörnor i tapeterna, två kökluckor som var lite snett monterade, en mutter utvändigt på en stolpe som inte var ordentligt åtdragen vid plinten..
De flesta felen åtgärdades inom 10 dagar förutom målningen som vi fick vänta tre-fyra veckor på.

I september har vi bott tre år i huset och har inte hittat några fler fel.
Jo förresten..vi hade problem med öppna spisen- Vi råkade själva ha sönder handtaget som man stänger med. Det gick bara av. Då såg man att den gjutna delen hade luftbubblor i. Vi kontakde Contura som skickade ut reparatör. Der gick på garantin och de böt ut delen.
Reparatören Såg på att luckan var så sotig att elden inte ville ta sig som den borde, han provade själv och sa att utsuget ur huset antagligen var fel inställt.. Vi kontakte då Modulent ( ca 1 1/2 ÅR EFTER INFLYTTN) Som på en vecka kom ut och tittade och provmätte..

Så vi har tydligen haft TUR att vi hunnit med att klara av vår affär innan skeppet börjat sjunka! Otroligt märkligt att ett stort företag inte kan han hantera att bli större!
Trots att vi var så nöjda skulle jag ändå inte rekomendera våra vänner att bygga med dem idag, här på forumet kan man ju bli mörkrädd.. :surprised:

Lycka till och stå på Er! Alla förtjänar att vara nöjda med sitt livs investering!


 
Hej Valfrid,

Bra att ni står på er! Konsumentmakten är det viktigaste vi har och att bra sätt att eliminera oseriösa företag eller åtminstone få dem att skärpa sig.

Är det också ett PLUS ni avser att medverka i?

//LL

valfrid skrev:
Som alla andra husföretag så har inte Modulent någon kundvård kvar längre.Vi har gått ihop ett gäng "modulenthusbyggare" och ska medverka tillsammans i ett program för att visa hur illa det funkar.Återkommer med mera fakta längre fram
 
Hej,

Vad är ni missnöjda med?
Och hur behandlar företaget er illa? Vägrar de att åtgärda felen?

Hälsningar Malin
 
Senija skrev:
Vi var helnöjda med bemötandet av vår säljare och hela byggprocessen.
Vår säljare slutade hos Modulent och gick till ett annat husföretag under vår byggperiod, ändå skötte han sig jätte bra och avslutade vår affär vid överlämnadet av nycklarna. Han gick alltid att få tag på, kom snabbt med prisuppgifter på ändringar och tillval vi ville göra- alltid skriftligt.

Det är tråkigt att läsa hur så många har blivit illa behandlade av samma företag!
När man vet hur de skött sig tidigare, och det är ju inte så länge sedan!
Det tål att upprepas om och om igen.
Att bygga hus är personberoende!
Ett husbygge blir aldrig bättre än den svagaste länken i kedjan.
Därför skall ni alltid ta referenser på personerna som skall uppföra just ert hus, sedan spelar det egentligen ingen roll vilket företag de jobbar på.

En idiot i ledet kan förstöra ett helt hus.
Har man otur så är det kanske fler som inte är seriösa och då blir troligen resultatet som Örnens katastrofbygge.
 
Jag delar uppfattningen om att ingen kedja är starkare än den svagaste länken, men jag tycker inte att det ska begränsas till att gälla de personer som är inblandade. Om det saknas rutiner, eller det är fel i konstruktioner så är det här den svagaste länken står att finna.

I vårt fall har vi drabbats av LBHus och där saknas definitivt rutiner för att hantera sina produkter. De har en mycket väl utvecklad (om än felaktig) dokumentation som man fått godkänd av SP. Att man sedan inte i praktiken har som rutin att följa det som man förbundit sig till, att man inte följer upp om man följer sina dokument och att man inte kan hantera när det ändå (genom kundernas försorg) visar sig att dokumentationen inte följs är en helt annan fråga.

:exclamationSlutligen är det ändå en fråga för ledningen. Kan man inte styra sin verksamhet så att problem inte uppstår och så att problem som ändå uppstår hanteras korrekt så måste man istället handgripligen befatta sig med problemen. Det är ju både ur ett marknads- och företagsekonomiskt perspektiv vansinne som dessvärre också drabbar företagets kunder.

Ett företag som jobbar mot starkare kunder (företag) hade aldrig kunnat agera på det sätt vissa husfabrikanter i allmänhet och LBHus i synnerhet gör. Man hade hamnat i domstol för avtalsbrott fortare än kvickt och sedan inte behövt bekymra sig om sina kunder eftersom man inte haft några kvar. Enda anledningen till att det fungerar som det gör idag är den osannolika byggruschen och det faktum att privatpersoner generellt inte har samma ekonomiska "muskler" och därför i det längsta undviker öppen tvist. Genom att försöka skrämma sina kunder med allehanda osanna påståenden om hur svag juridisk position kunden har och hur stark företagets dito är lyckas man säkert också slippa en hel del tvister.

Ämnet tål att utvecklas ytterligare

Jag delar uppfattningen som lyfts fram i en utmärkt artikel här på byggahus.se http://www.byggahus.se/ekonomi/sakrare_totalentreprenad.htm. Utgå från början från att du själv måste säkerställa att du får det du betalar för. Anlita experthjälp redan från början och utgå ifrån att allt du inte är 100% säker på är korrekt utfört, inte är rätt gjort.

Sedan är det ingen garanti för ett problemfritt bygge i alla fall kan tilläggas. Vi har ju stora problem ändå... :'(
 
Ser fram emot TV programmet. Kanske kan det hjälpa även oss som kommit på kant med Modulent men som inte tillhör er grupp.
Vi peppar varandra mer eller mindre varje dag här hemma - för att vi inte skall tröttna. Modulent är bra på utmattningsprincipen!
Lovar att det skall åtgärdas visst datum, påstötningar - tyvärr hinner vi inte, det finns inga lediga hanteverkare till det datum osv osv får vi höra.
Om Modulent hade bokat hantverkare i februari då allvarliga fel påpekades hade det nog funnits folk på plats hos oss nu.
Nu får vi höra att det inte finns någon ledig före semestern...... GRRRR
 
Tänk på att när ni skriver här på forumet så kan det läsas av ALLA och husföretagen är här oxå... bara så ni vet. Det kan ge problem, tyvärr. Så ibland är det nog bättre med mail eller direktmeddelande.
 
Det hoppas jag verkligen att dom gör !!!
 
Valfrid, vi stöttar er och ansluter gärna till er "protestaktion".

Här har ni ännu en missnöjd Modulenthuskund. Håll oss informerade om vad som är på G.
 
Oj...
Låter som det var tur att vi inte fick bygglov på deras hus...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.