Hej,
Söker inbyggnadsdusch, med inbyggd både blandare och takdusch, inga utanpåliggande rör eller pinnar från väggen utan helt integrerad. Har tittat på Tapwell (långa lev.tider) och hansgrohe (finns en i mattsvart). Några tips på märken som håller samma klass?
 
Hansgrohe och Axor är ju världsklass, synd bara att priset speglar detta.
 
S0MMER S0MMER skrev:
Hansgrohe och Axor är ju världsklass, synd bara att priset speglar detta.
Ok, så Axor är också bra. Toppen! Nu vet jag inte om de har något svart dock. Hur är Grohe (inte HG)?
 
Redigerat:
S0MMER S0MMER skrev:
Hans Grohe är mycket bättre än Grohe. Sålt båda deras produkter och mycket annat en längre tid.
Ok, hade gärna valt den takduschen med en monojet men hittar bara en och den är inte flush med taket (eller svart för den delen). Osäker också på vad som krävs för att få HG godkänt som inbyggnad.
 
BirgitS
S0MMER S0MMER skrev:
Hansgrohe och Axor är ju världsklass, synd bara att priset speglar detta.
Det är samma företag, bara två varumärken där Axor ska vara mer lyxig design.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Det är samma företag, bara två varumärken där Axor ska vara mer lyxig design.
Jo, jag nämnde att man beställer dem av hans Grohe i en senare kommentar. (y)
 
S0MMER S0MMER skrev:
Jo, jag nämnde att man beställer dem av hans Grohe i en senare kommentar. (y)
Ja, det verkar onekligen som att hansgrohe är snäppet vassare än Grohe. Blir lite förvirrad dock då loungen på Bryssels flygplats (the Loft för den som är intresserad att provduscha) har Axor Aquasymphonie (som ser ut att kosta runt 400.000kr i Sverige) i duscharna. Självklart med valfri musik och reglerbar ambience. Däremot har de Grohe duschtoaletter.

Just duschtoa är något vi kommer sätta in i det här badrummet så är även intresserad av tips på det. Har hittat Riva från Laufen och Geberits Aquaclean. Grohe har Sensia Arena...vågar man köpa den?
 
Kungen av dessa toaletter enl mig, åtminstone på den svenska marknaden är Geberit aquaclean mera.

Funktion:
Installation:
 
Ja, Mera är ett alternativ...frågan är om den är värd merkostnaden jämfört med Sela. Jag antar att man blir lika ren men med mindre nivå av komfort...
 
Tack! Väldigt bra sammanställning

För övrigt kan jag dela med mig av det faktum att tapwells inbyggdnadsbox för duschblandare är riktigt besvärlig att montera. =) men vi kämpar på här
 
D
@emifog berätta mer, vad är det som är klurigt?

funderar själv på en sån där box
 
@Derbyboy blev det en inbyggnadslösning från Hans Grohe eller vad slutade det i och varför? Jag står inför samma dilemma för det nya badrummet.
 
D
Jag la ner den idén. För mycket oklarheter och olika bud på tätskikt mm. Blev en vanlig takdusch från Tapwell.
 
  • Modernt badrum med upplyst spegel och en takdusch från Tapwell över handfat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
johanssonc och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.