Hej!

Vi har precis låtit renovera badrummet, alltså helt från scratch. Har varit lite sisådär med kommunikation till och från, men nu är de nästan helt klara förutom att toaletten är sned och inte sitter fast helt.

Vi har också märkt att det läcker vatten i anslutningen till duschen, och jag undrar hur allvarligt detta är? Det skyddande röret är helt fullt med vattnet som ni kan se på bilden. Röret näst längst till höger märkt DUS.

Måste det inte också finnas avstängning av vattnet till tvättmaskinen?

Tacksam för svar :)
 
  • Rörkopplingar för badrumsinstallation med vattenläckage vid röret märkt DUS.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har ni torkat torrt så ni ser om det läcker där då eller tänker ni att det kommer nerifrån röret?
 
Det kommer nedifrån, alltså från skyddsröret. Är helt torrt vid själva anslutningen, och det rinner mer när man använder duschen.
 
Ja så ska det ju naturligtvis inte vara. Bara anmäla till den som installerat antar jag?
 
B bluppblupp skrev:
Det kommer nedifrån, alltså från skyddsröret. Är helt torrt vid själva anslutningen, och det rinner mer när man använder duschen.

Om man misstänker läckage ifrån ett rör kan man lossa röret och och provtycka det. Då ser man rätt snabbt om det är läckage I röret eller ej. Jag hade liknande problem men det visade sig vara att det droppade ifrån kopplingen på baksidan.
 
Kontakta de som utfört arbetet så fort som möjligt så de kan åtgärda läckan asap!
 
  • Gilla
Scsi
  • Laddar…
Tack så mycket för alla svar! Firman är kontaktad, och kommer förbi idag!
 
Det ska finnas avstängning till tvättmaskinen, magnetventilen i den är inte gjord för ständigt tryck.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.