HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Inredningen är inget att ha, utan jag menade själva huset (älskar pistagegröna hus), trapphuset, läget, balkongen, antal rum och planlösning. Jag brukar fantisera om hur jag skulle inreda och renovera och jag roade mig med att rita en alternativ planlösning:

[bild]

Och matsalen borde målas vitt, tycker ni inte?
[bild]
Klart att man inte skall måla det vitt. Absolut inte trät i alla fall. Då skall man inte köpa lägenhet i gammalt hus utan i ett nybygge.
 
HOBBY ARCHITECT
a.o.f a.o.f skrev:
Klart att man inte skall måla det vitt. Absolut inte trät i alla fall. Då skall man inte köpa lägenhet i gammalt hus utan i ett nybygge.
Tänkte bara att det vore enhetligt med dom andra rummen då. Och det känns så mörkt i det rummet. Sen förstår jag inte varför det är bjälkar i det taket, men inte i dom andra rummens tak? Skulle hellre se samma tak dör som i dom andra.
 
HOBBY ARCHITECT
HOBBY ARCHITECT
rimage.php
Snygg trappa.
 
  • Gilla
Scout
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
Misse Misse skrev:
Den här kan vara lite rolig att titta på [länk]
Wow vad fin, tack!
 
  • Gilla
Misse
  • Laddar…
  • Gilla
HOBBY ARCHITECT
  • Laddar…
Misse Misse skrev:
Det finns vissa saker jag hade gjort annorlunda här men den kan ändå vara inspirerande att titta på: [länk]
Den var riktigt fin!
 
  • Gilla
Misse
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Fin utsikt på Skeppsbron.
[länk]
Drt är inte så ofta man ser en sådan utsikt. Men föreningen är högt belånad. Redan nu har man rätt hög avgift och när räntan en dag stiger blir det rätt rejäla höjningar. Det är något att tänka på
 
  • Gilla
HOBBY ARCHITECT
  • Laddar…
K klimt skrev:
Drt är inte så ofta man ser en sådan utsikt. Men föreningen är högt belånad. Redan nu har man rätt hög avgift och när räntan en dag stiger blir det rätt rejäla höjningar. Det är något att tänka på
Utsikten är verkligen något utöver det vanliga. Är det bara jag som tyckte att det verkade rätt lågt i tak?
 
K klimt skrev:
Det är en ovanlig variant, men ett fåtal hus i innerstan fick aldrig centralvärme. På bilderna ser det ut som vattenburen värme i radiatorer, så det kan vara en egen elpanna. Annars är nog direktverkande el mer vanligt om huset inte har centralvärme. Jag hittade inte uppgiften om storlek på VVB, men det kostar inte så mycket att byta den mot en större.
Har inte många av husen gas? Så då har dom egen gas värmare som många andra storstäder
 
M maria01 skrev:
Har inte många av husen gas? Så då har dom egen gas värmare som många andra storstäder
Lägenheten har gasspis, så det är tänkbart men det verkar inte vara så. Enligt energideklarationen gäller direktverkande el, vilket dock inte verkar stämma med radiatorerna. Gasvärmare är vanligt i många storstäder, men är ovanligt i Sverige även i hus som har gas. Man kan ju tycka att information kring uppvärmningen had kunnat vara mer tydlig från mäklaren.
 
Har man råd med den lägenheten Skiter man nog i kostnaden som uppvärmning
 
Du har säkert rätt i att kostnaden inte är så viktig. Men en fördel som många uppskattar i en bostadsrätt är att föreningen tar ansvar för det mesta av infrastruktur som VA, byggnad och vanligen uppvärmning. I denna lägenhet måste man själv hantera systemet för uppvärmning
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.