Jag har fastnat för Philips Hue Lily https://www.philips-hue.com/sv-se/p...ance-lily-spotlight-for-utomhusbruk/1741430P7 Och funderar på att köpa det till trädgården. Mina funderingar gäller installationen, det står i produktinformationen att den är för utomhusbruk, men jag skulle vilja dölja den och lägga den under marken.

Hur ska man tänka här, ska det grävas rör och installeras av elektriker, eller kan man använda kabeln direkt och bara koppla till ett uttag?
Har kanslister vid häckar i kanten av tomten som jag tänkte lägga kabeln intill, så ingen grävning behövs egentligen som det skulle gå. Kommer dock förlänga, så kopplingarna där de skruvas ihop hamnar också under mark.
 
  • Gilla
quality
  • Laddar…
BirgitS
Det är ett system som går på 24 V och sådana får du själv installera under förutsättning att du har tillräcklig kunskap och följer alla anvisningar exakt. Transformatorn (strömförsörjningsenheten) ser ut att vara ansluten med stickkontakt.

Kablar lär väl gå att lägga under mark men du bör ju se till att man om några år inte gräver av dem när man vill göra en ny rabatt eller förändra trädgården på något annat sätt. Däremot ha hopskruvade kopplingar under jord låter mer tveksamt om det tål vatten och jord utan du måste läsa noga vad det står i anvisningarna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.