Jag vill också veta! :)
 
Jag använde en simpel handöverfräs med en notfräs på skena till mitt undergolv av plywood. Det gick fortare än jag trodde. Sen kapade jag lösa fjädrar med bordsåg som jag limmade mellan skivorna. Blev hur bra som helst.
 
  • Gilla
blyg
  • Laddar…
Hej! Missade att jag fått svar här. Jag har nu efter en sommars jobb skal klart! Tak, väggar, ytterdörr. Puh. Golv till loftet återstår. Det lutar just nu åt massiv furu med timberex coloured, Black walnut. Innertaket blir plywood med panellack så att ådring syns och ljust. Fortfarande nyfiken på plywoodgolv, men hittar ingen bra instruktion eller någon som har erfarenhet av det som innergolv, så kör nog på ett beprövat ekonomibrädgolv från Byggmax...
 
Jag har lagt golv av plywood i en bod. Den är tunnare än 22 mm och jag har inga problem med svikt. Även om det håller så är det inget som jag skulle lägga i ett bostadsrum. Massiva trägolv är inte så jobbigt att lägga heller. Men i mitt tycke mycket snyggare.
 
  • Gilla
En apelsin
  • Laddar…
A Avemo skrev:
Jag har lagt golv av plywood i en bod. Den är tunnare än 22 mm och jag har inga problem med svikt. Även om det håller så är det inget som jag skulle lägga i ett bostadsrum. Massiva trägolv är inte så jobbigt att lägga heller. Men i mitt tycke mycket snyggare.
Måste säga att jag verkligen gillar plywoodinteriörer om det görs på rätt sätt. En del bilder jag sett av plywoodgolv lockar verkligen, men tar nog ändå det säkra före det osäkra och kör brädgolv pga beprövat och brist på bra byggbeskrivning...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.