Blir inte klok på detta. Har en rullgardin som var nedmonterad i huset vi flyttat till. Hittar inga instruktioner eller liknande. Hur ska detta hönga ihop? Någon som har koll? Fattas det delar? Vad i sådana fall? Fattar att fäste 1 ska in i sida 1, nemas problemas. Men det är fäste och sida 2 som blir problemet. Hålet är för litet för "pluppen" i sidan. Vad är fel? Vet någon vilket märke det är på rullgardin, eller till och med har manual tillgänglig?
 
  • Närbild på sidan av en rullgardin med en vit ändknopp som ska monteras i ett hål.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Delar till en rullgardin, en vit plastdel och en metallfäste på ett träbord, med texten "Fäste 2".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rullgardinsmekanism med märkning "Sida 1", rullgardin och lösa fästdelar i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Metallfäste märkt "Fäste 1" för rullgardin med synliga skruvhål och låsflik på en träyta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är du säker på att fästena tillhör just denna rullgardin?

Jag hade själv detta problem för ett litet tag sedan. Visade sig att olika märken hade olika dimensioner, och jag hade blandat ihop fästena. Brukar finnas lösa fästen att köpa på t ex Bauhaus, men då är de anpassade efter ett visst märke, t ex Kirsch.¨Men i just ditt fall skulle jag bara borra upp hålet.
 
Är inte säker :thinking:
Det är ju alltid ett problem. Kan inte alla bara komma överens om en standard :p
Få kanske bli till att borra ja.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.