Jag fortsätter mina äventyr i att leta fel i min nya bostadsrätt när jag såg att det var sprickbildning i vattenlåset i golvbrunnen. Den fungerar bra och läcker ingen lukt, skruvar jag av den lilla korken så känner man lukten och hör luftdrag markant så den fyller fortfarande sin funktion.

Sprucken vatttenlås i golvbrunn med synliga sprickor och smutsavlagringar, behöver underhåll.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sprucken vattenlåsinsats i golvbrunn med synliga sprickor och skruvad kork.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu verkar det inte vara den sorten som har en insats man kan byta ut och badrummet är renoverat 2007, men gissar att dom inte bytte golvbrunnen då. Huset byggdes 1989.

Är det bara att limma eller silikona lite eller så för att förebygga att det blir värre? I så fall med vad? Funkar vanligt superlim?
 
G Garnax skrev:
Jag fortsätter mina äventyr i att leta fel i min nya bostadsrätt när jag såg att det var sprickbildning i vattenlåset i golvbrunnen. Den fungerar bra och läcker ingen lukt, skruvar jag av den lilla korken så känner man lukten och hör luftdrag markant så den fyller fortfarande sin funktion.

[bild][bild]

Nu verkar det inte vara den sorten som har en insats man kan byta ut och badrummet är renoverat 2007, men gissar att dom inte bytte golvbrunnen då. Huset byggdes 1989.

Är det bara att limma eller silikona lite eller så för att förebygga att det blir värre? I så fall med vad? Funkar vanligt superlim?
kanske någon typ av epoxyfärg som stelnar och blir som plast kunde funka.
Tror inte på silikon eller limma. Svårt att limma plaster bra.
 
T Tummespik skrev:
kanske någon typ av epoxyfärg som stelnar och blir som plast kunde funka.
Tror inte på silikon eller limma. Svårt att limma plaster bra.
Tack, verkar finnas epoxispackel också. Får googla runt om jag hittar några mindre förpackningar, kanske redan har något som jag använde tidigare till ett akvarium. Behöver inte många ml..

Edit: Ja titta, jag hittade lite Aquascape Construction Epoxy i akvarielådan, borde funka fint. En av deras listade användningsområden är "Repairing leaking pipework and equipment.".
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.