Person använder en Nilfisk grovdammsugare, intill visas dammsugaren med "Bäst i Test"-utmärkelse från Byggahus.se.

När städjobbet blir för tungt för din vanliga dammsugare kan du behöva en kraftfullt grovdammsugare.
Vinsten denna vecka är en Nilfisk Multi II 30 T Inox VSC EU som nyligen korades till Bäst-i-test här på Byggahus.se. Du kan läsa om den här: Test: Grovdammsugare 2020. Den kan användas för att suga upp både våt och torr smuts i bil eller garage såväl som till dammsugning utomhus. Den stora 30 liters-behållaren kan användas med eller utan filterpåse. Den har stor räckvidd tack vare en slang på hela fyra meter och kabellängd på sex meter. Den erbjuder variabel sugstyrka, vilket är praktiskt om du har behov av att reducera sugstyrkan på den effektiva 1400 W-motorn. Den är även utrustad med blåsfunktion och uttag till elverktyg med automatisk start/stopp.

Totalt värde: ca 2 200 kr


Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna grovdammsugaren, i ett inlägg i den här tråden.
Fråga: Vad innebär Push&Clean?


Vinnaren utses fredagen den 25 sep. Kontrollera gärna att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vinsten skickas till vinnaren direkt från Nilfisk. Vi tackar Nilfisk för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Judobror och 3 till
  • Laddar…
Det är en semiautomatisk filterrengöringsmetod som skapas genom en luftpuls, som träffar filtret inifrån och ut.

Denna dammsugare skulle vara startskottet för min ölkällare som jag vill fixa iordning och bl. a. Inreda med ett kapsylgolv. Rummet har bergidagen och massa småsten och jord som behöver städas ut först. Vår tvååring älskar att hjälpa till och att dammsuga så även han skulle bli överlycklig.
 
Arnmark
Push and clean betyder att man även kan blås bort smutsen.

Har länge tittat på en grovdammsugare, perfekt hjälp I garaget, som nybliven husägare så går kapen och borrmaskin rätt ofta.

(endast till moderator: rätt svar är en semiautomatisk filterrengöringsmetod, men tänkte om fler kopierar första vettiga svaret och det är fel då ökar mina vinstchanser )
 
Svaret är en semiautomatisk filterrengöringsmetod.
När vi har målat om hemma har vår stackars gamla dammsugare bitit i gräset efter allt slipdamm från spacklet, så en grovdammsugare skulle sitta som en smäck inför kommande projekt!
 
Det är en metod för att rengöra dammsugaren som den har.

ja den hade varit väldigt bra att ha i de nya garaget och för framtida byggande när övervåningen på garaget ska byggas om. Så slipper kärringen bli arg när den andra snabeldraken hon dammsuger med inne går sönder;) hehe.
 
Push&Clean är en semiautomatisk metod för att rengöra filtret genom att skapa en luftpuls, som träffar filtret inifrån och ut.

När vi nu blivit med garage efter tre år utan så hade det passat perfekt att kunna hålla det rent och fint :)
 
Svar: Push&Clean är ens semiautomatisk metod för att rengöra filtret genom att skapa en luftpuls, som träffar filtret inifrån och ut.

En grovdammsugare skulle komma väl till pass i vårt hem under pågående renovering då jag fick lära den hårda vägen att vår centraldammsugare inte bör användas till rivningsavfall och slipdamm.
 
Svar: Push&Clean är ens semiautomatisk metod för att rengöra filtret genom att skapa en luftpuls, som träffar filtret inifrån och ut.

Sedan 2 veckor tillbaks fick jag och flickvännen tillträde till vårat första hus.... Orenoverad 70-talare :crysmile: Det är fanemig skit och skräp överallt nu när det gamla skall bli nytt! En dammsugare vinner många fajter gentemot sopskyffel...
 
Svar: Push&Clean är ens semiautomatisk metod för att rengöra filtret genom att skapa en luftpuls, som träffar filtret inifrån och ut.

Då min sambo och jag beslutat oss att äntligen bygga hus så kommer vi att ha mycket stor nytta av en grovdammsugare. Bara att klicka&rengöra det var allt ifrån mig, nu skall jag ej mer störa.
 
Push&Clean är en funktion för att rengöra filtret.

Sonen tog med sig dammsugaren när han flyttade hemifrån, så nu står vi utan…
Med en Nilfisk är det problemet löst, och vi kan checka av den inköpsrutan!
 
Push and clean betyder att man även kan blås bort smutsen.

Barn hästar katter kaniner .... barn hästar katter kaniner.... baaa...
Det är mycket damm och smuts i omlopp och vi behöver något rejält - för ladan, bilar - överallt!
All damm och smuts gör att man blir så snurrig och inte kopierar rätt text ibland...

För egentligen är ju rätt svar Push&Clean en semiautomatisk metod för att rengöra filtret
 
Push&clean gör rent filtret på några sekunder med hjälp an en knapptryckning.

Har länge saknat en grovdammsugare. Eftersom de är så mångsidiga så har man stor nytta av dom, men det tyckte inte min sambo som gav bort den vi hade förut.
 
Det är ett filterrengöringssystem med luftpulser. Denna dammsugare hade varit perfekt i min snickarbod och för att suga ut sista vattnet Vid rengöring av mitt bubbelkar
Med vänlig hälsning, Hans Möller
 
Push&Clean ett sätt att rengöra filtret genom att blåsa lite luft inifrån som blåser filtret rent.

Nu när vi bott in oss lite i vårt nya hus och skall börja renovera så kommer en grovdamsugare att behövas. Sen har ju Nilfisk roligast namn så det är en stor bonus, skall man ha nått är det lika bra att ha nått mer ett kul namn.
 
Tekniken är en användarvänlig metod för filterrengöring som både hade uppskattats av möbelsnickaren, multi-pularen och familjefadern i hushållet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.