Kretikos Kretikos skrev:
Vet inte faktiskt men få befintliga objekt ute och en rätt het marknad och efterfrågan så kanske det är rimligt?
Inte så hett. Skarvruet har varit ute rätt länge. Kolla papperen så ser du när det delats av osv. Många år sedan. Ett tips är att titta på den geotekniska utredningen som finns i materialet hos mäklaren. Jag blev i alla fall tveksam efter att ha läst det (i alla fall jmf med andra).
Men jag tror inte det är anmärkningsvärt dyrt. Ligger ju ganska mysigt till.
 
N nombz skrev:
Inte så hett. Skarvruet har varit ute rätt länge. Kolla papperen så ser du när det delats av osv. Många år sedan. Ett tips är att titta på den geotekniska utredningen som finns i materialet hos mäklaren. Jag blev i alla fall tveksam efter att ha läst det (i alla fall jmf med andra).
Men jag tror inte det är anmärkningsvärt dyrt. Ligger ju ganska mysigt till.
Det är ju först i sommar som det varit helt färdigt och mycket folk som semestrat häruppe så vi får väl se. Såg ut som några tomter har börjat markberedas sedan vi var uppe i augusti iaf.
 
Kretikos Kretikos skrev:
Det är ju först i sommar som det varit helt färdigt och mycket folk som semestrat häruppe så vi får väl se. Såg ut som några tomter har börjat markberedas sedan vi var uppe i augusti iaf.
Så kan det vara. Men det har funnits på hemnet sedan 17 feb. Och jag tror faktiskt det fanns ute förra året när jag kikade runt också,men det är jag inte 100 på.
Intressant att du säger att de förbereder för byggen där nu. Jaja, nu är vi offtopic, tillbaka till din avundsvärda byggresa nu :)
 
Fogat på toan nu på kvällen. Imorgon kommer dom och stänger av vattnet så det blir långdusch ikväll. Sedan är det riva badrum som gäller. På ons hoppas jag röris kommer. Flytta inkommande vatten till väggskåp, dra dolt i badrummet, ny vvb, koppla på kök igen samt få igång nya toaletten. Säkert ett par dagas jobb.
Nyfogat grått kakelgolv i ett halvfärdigt badrum med synliga väggrör och spacklade väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Linuslin och 2 till
  • Laddar…
Hmmm saknas det inte ett avlopp?
 
  • Gilla
nombz
  • Laddar…
C cap skrev:
Hmmm saknas det inte ett avlopp?
Fick samma fråga av en kompis häromdagen :D.
Sitter innanför dörren.
En trädstubbe används som dörrstopp på ett blått golv vid en vägg med mörkt träpanel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
cap
  • Laddar…
Började riva gamla badrummet idag. Fy fan! Trodde jag skulle greja det på en dag men jäkla vilken tid det tar. Limspikad spånskiva på väggarna som går in bakom reglar i hörnen. Golvspån som också var limspikad och ligger in under väggarna. Kört så mycket multisåg så händerna domnat. Och all jäkla gammal gullfiber från 79 mättad med muslort. Och efter allt detta, ingen dusch!
Rivningsarbete av badrumsgolv och väggar med synlig rörgenomföring och isolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Ingenjören och 3 till
  • Laddar…
JanneJanne123
Kämpa på!
 
  • Gilla
Kretikos
  • Laddar…
Kretikos Kretikos skrev:
Började riva gamla badrummet idag. Fy fan! Trodde jag skulle greja det på en dag men jäkla vilken tid det tar. Limspikad spånskiva på väggarna som går in bakom reglar i hörnen. Golvspån som också var limspikad och ligger in under väggarna. Kört så mycket multisåg så händerna domnat. Och all jäkla gammal gullfiber från 79 mättad med muslort. Och efter allt detta, ingen dusch!
[bild]
Haha Bra krigat får jag säga! Kan tänkte mig känslan
 
  • Gilla
Kretikos
  • Laddar…
Röris var här idag. Konstaterade att beställt vattenskåp blir för stort. Blir att gå igenom väggen från tvättställ till diskbänk istället för dedikerad dragning till kök. Då gick det att gå ner i storlek på vattenskåp. Fick avloppet på plats och ihopkopplat med nya toan i tillbyggnaden!
Nytt avloppsrör installerat i golvet mellan väggar under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild på nyinstallerade avloppsrör och vattenledningar inuti en väggkonstruktion under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
F.Taleman
  • Laddar…
Fortsatt att riva i badrummet idag. Flyttat lite el och förberett för rör i rör dragning. Avloppet låg som i en kista i krypgrunden fylld med gullfiber. Hyffsat bra skick men ett jäkla musbo. Fundera på att bara klä med cellplast på insidan innan jag stänger igen. Fick upp nya vvb idag iaf! Ny säkerhetsbrytare och kopplad för 400v.
En nyinstallerad varmvattenberedare i ett skåp med anteckningar på dörren och elanslutningar synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Saelen
  • Laddar…
Kretikos Kretikos skrev:
Fortsatt att riva i badrummet idag. Flyttat lite el och förberett för rör i rör dragning. Avloppet låg som i en kista i krypgrunden fylld med gullfiber. Hyffsat bra skick men ett jäkla musbo. Fundera på att bara klä med cellplast på insidan innan jag stänger igen. Fick upp nya vvb idag iaf! Ny säkerhetsbrytare och kopplad för 400v.
[bild]
Jag har för mig jag läst nånstans att vvb skall vara i våtutrymme. Det borde behövas nån slags balja under den och sen kommer den alltid spy ut lite i sitt spillrör.. Men det kanske du tänkt på?
 
Spillröret kommer gå genom vägg till avlopp. Tror inte det finns nåt formellt krav på vvb i våtrum?
 
Kretikos Kretikos skrev:
Spillröret kommer gå genom vägg till avlopp. Tror inte det finns nåt formellt krav på vvb i våtrum?
Jag vet inte vem som kräver vad, men i gvks regler står "I bad- och duschrum ställs i regel krav på vattentäthet hos golv och väggar. I toalett, tvättstuga och utrymme med varmvattenberedare nöjer man sig normalt med tätskikt på golv med ett uppvik på vägg."
 
  • Gilla
Kretikos
  • Laddar…
S surfarn skrev:
Jag vet inte vem som kräver vad, men i gvks regler står "I bad- och duschrum ställs i regel krav på vattentäthet hos golv och väggar. I toalett, tvättstuga och utrymme med varmvattenberedare nöjer man sig normalt med tätskikt på golv med ett uppvik på vägg."
Får göra en balja under kanske.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.