Svar: High-vis Pro, Forestry line och Carbon pro

Vi har nyss flyttat ut till en gård på landet, nu har vi jobb upp över öronen i flera år framöver. Det ska bli riktigt kul men det hade varit skönt med ordentliga kläder här ute på Närkeslättten.
 
Svar på frågan:
forestry Line, carbon pro och high-vis pro

Motivering:
Till skillnad från de flesta andra som svarat så har jag (ännu) inget hus att snickra på. Däremot skulle de funka finfint i vardagslivet med mina 1,5 år gamla tvillingar.
Det skulle vara skönt med kläder som klarar av kullerbyttor i sandlådan och tio tusen rutschkane-åk på raken. Som inte går sönder när man ålar in i buskar på bolljakt eller släpar hem långa kvistar som barnen vägrar släppa taget om. Och allt det här verkar, av någon konstig anledning, alltid behöva göras i snålblåst/spöregn/nattsvart mörker samtidigt som man försöker hindra ena ungen från att springa ut på bilvägen och den andra från att sätta sig mitt i kvarterets största gyttjepöl.
 
Svar: High-vis Pro, Forestry line och Carbon pro

Inga kundbesök, sköter allt hemifrån - så jag sitter i mysbyxor och tshirt med IT projekt.
Ingen speciell feeling över det, och ens manlighet bara minskar dag för dag.
Är jag ute och bygger på gäststugan, så blir det jeans och tshirt ....
Inte heller speciellt tufft. Eller att det ger nån känsla heller.

Så snälla - detta vore en grym boost - att dra på sig jobbkläderna, och bygga.
Bygga. Arbetskläder. Det stämmer. Kläderna gör mannen!
 
High-Vis PRO, Forestry Line samt Carbon Pro

Kylan och vintern kommer snabbare än man tror, speciellt här uppe i Jämtland.
Och inte i år heller har vi hunnit klart alla projekt utomhus. Det är garage, göra iordning tomten, fixa ved, städa inför vintern.
Motiveringen ligger på 0 när man inte har ordentliga kläder för att vara utomhus.
Förra året lånade sambon en jacka av en arbetskamrat.
Så det vore verkligen en supervinst ifall arbetskamraten vill ha tillbaka sin jacka!
 
Tack alla tävlande för era många och fantastiska motiveringar.
Vinnaren idag blev medlemmen @jarlh, som behöver arbetskläder utan hål för att slippa visa grannarna vad han har undertill... Grattis säger vi och hoppas att de ska komma väl till pass under höstens arbetspass vid hemmet.
 
Redigerat:
  • Gilla
tomasjo och 1 till
  • Laddar…
Vem vann då??
 
Frassefräs Frassefräs skrev:
Vem vann då??
Vann gjorde medlemmen jarlh, som står nämnd i mitt inlägg här ovanför.
Mvh
Annelie
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.