HOBBY ARCHITECT
E erikjakan skrev:
Det enda som var fint med denna lägenheten var entredörren nere i porten :cool:
Inredningen är inget att ha, utan jag menade själva huset (älskar pistagegröna hus), trapphuset, läget, balkongen, antal rum och planlösning. Jag brukar fantisera om hur jag skulle inreda och renovera och jag roade mig med att rita en alternativ planlösning:

Handritad svartvit planlösning av ett hus med textetiketter för rum som sovrum, kök och vardagsrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och matsalen borde målas vitt, tycker ni inte?
rimage.php
 
Redigerat:
HOBBY ARCHITECT
Planritning över en lägenhet med åtta rum, inklusive sovrum, kök, och balkonger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tänk å ha en lägenhet med 8 rum! :surprised:
 
Dessutom en bostad med låg månadsavgift pga låg belåning i föreningen och lokalintäkter. Noterar att man har vinintresse, tre inbyggda vinkylar.
 
  • Gilla
HOBBY ARCHITECT
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
Nu gjorde jag en ny planlösning till denna våning. Det borde väl gå att göra om så?

Svartvit ritning av en planlösning för en våning, märkt med rum som kök, sovrum och vardagsrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
HOBBY ARCHITECT
...nu har jag gjort om den igen!

Renoverad planskiss av en bostad med textetiketter för rum som kök, badrum och sovrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
HOBBY ARCHITECT
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
[bild]
Vad fan är det med att ha med människor i mäklarannonser?
[länk]


[bild]
En tråkig hipster sitter och funderar.

[bild]
...som t.o.m. har retro dammsugare.

[bild]
...sen har han bytt om. Är det 70-talet nu helt plötsligt? :rofl:
[länk]
Är det bara jag som tycker att direktverkande el och en pytteliten (20 liter?) varmvattenberedare avskräcker något enormt? Det är ju rätt svårt att få ner energikostnaderna... svårt att installera luftvärmepump eller bergvärme när det är en lägenhet.
 
HOBBY ARCHITECT
S Svante Svenson skrev:
Är det bara jag som tycker att direktverkande el och en pytteliten (20 liter?) varmvattenberedare avskräcker något enormt? Det är ju rätt svårt att få ner energikostnaderna... svårt att installera luftvärmepump eller bergvärme när det är en lägenhet.
Det är en ovanlig variant, men ett fåtal hus i innerstan fick aldrig centralvärme. På bilderna ser det ut som vattenburen värme i radiatorer, så det kan vara en egen elpanna. Annars är nog direktverkande el mer vanligt om huset inte har centralvärme. Jag hittade inte uppgiften om storlek på VVB, men det kostar inte så mycket att byta den mot en större.
 
  • Gilla
Hochiha
  • Laddar…
20 liter VVB låter som en buffert när det är långt till en central större beredare, tex i elpannan.
 
HOBBY ARCHITECT
Ritning av en lägenhetsplan med markerade rum som sovrum, kök, vardagsrum och badrum, inklusive möblering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men så här kanske man kan göra om det?


Ritning av en våningsplanslösning som visar en lägenhets rum och funktioner, inklusive sovrum och vardagsrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så här är originalet.

https://lagerlings.se/objekt/sturegatan-12
 
HOBBY ARCHITECT
Modernt inrett kök och matplats med stor fönstervy över staden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Modern inredd vardagsrumsdel med stora fönster, öppen spis och elegant dekoration i en ljus lägenhet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Arkitektritning av en lägenhet med vardagsrum, kök, matplats, balkonger och hiss.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ritning av en rymlig lägenhet med flera sovrum, badrum, och stort vardagsrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Å herre gud i himmelriket vilken fin lägenhet! Den finaste jag sett!
:surprised::surprised::heart::heart::heart::surprised:
https://sivkraft.se/objekt/artillerigatan-41-v-u-p
https://www.pinterest.se/maklarannonser/%C3%B6stermalm-artillerigatan-41-stockholm-sweden
 
Redigerat:
  • Gilla
Misse
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
rimage.php rimage.php
Så vackert och välskött! Fick även en annan syn på dom fåtöljerna och soffan. Har aldrig riktigt gillat dom, men när man ser dom bakifrån med det där som skiner ser dom riktigt coola ut. Måste va hemskt att sitta i dock.
https://www.perjansson.se/objekt/ostermalmsgatan-77-2-tr
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.