T
D Daniel 109 skrev:
Det är ingen produktjämförelseartikel. Jag hade ingen aning om att det fanns så dyra vitvaror. Vill du ha en jämförelse av likvärdiga produkter förstår jag att du är besviken.
Vad är artikeln till för då? Vad tillför den, att det finns dyra vitvaror?
 
  • Gilla
NoiseMaker och 1 till
  • Laddar…
Artikeln är kanske mest till för att visa vilka enorma skillnader det finns. Alla segmenten har väl sina fördelar. De billigaste är knappast kostnadseffektiva, men bra för inga som inte har gott om pengar eller den som inte långsiktigt vill bo kvar. Mellansegmentet är nog bäst för de flesta av oss. Sen kan det ibland kännas kul att ha någon extremt fin (och dyr) produkt.
 
Magnus E K
S Stingray468 skrev:
Varför behöver man en app till en tvättmaskin? Man står väl bredvid den när man laddar och kan trycka på knapparna, eller kan man be den att köra en vittvätt och maskinen själv plockar upp allt vittvätt ur tvättkorgen, laddar ock kör. Den finessen kan man ju betala extra för i så fall.
Ett litet pling i mobilen när maskinen är klar (eller om den stöter på något problem) skulle jag tycka var användbart då jag har maskinen i källaren och oftast inte hör när den är klar. Alltid lika irriterande att springa ner och upptäcka att det är två minuter kvar, och det har även hänt att jag helt glömt bort att jag startat den. Dock inte så viktigt att jag skulle välja nästa maskin bara pga den funktionen.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
A
Magnus E K Magnus E K skrev:
Ett litet pling i mobilen när maskinen är klar (eller om den stöter på något problem) skulle jag tycka var användbart då jag har maskinen i källaren och oftast inte hör när den är klar. Alltid lika irriterande att springa ner och upptäcka att det är två minuter kvar, och det har även hänt att jag helt glömt bort att jag startat den. Dock inte så viktigt att jag skulle välja nästa maskin bara pga den funktionen.

Jag är lite avundsjuk på min kompis som kan får meddelande när tvättmedlet börjar ta slut och som kan starta den på distans, men som sagt, helt nödvändigt känns det inte.
 
Scouten skrev:
Jag är lite avundsjuk på min kompis som kan får meddelande när tvättmedlet börjar ta slut och som kan starta den på distans, men som sagt, helt nödvändigt känns det inte.
Jag har senarelagd start vilket jag tycker är lika användbart som fjärrstart.

Det finns en uppenbar risk att vitvarutillverkarna slutar underhålla sina appar efter 3-4 år och sedan är funktionen oanvändbar. Min smarttv blev senil och dum efter några år.
 
  • Gilla
segv
  • Laddar…
En för mig fullständigt meningslöst artikel.
Jag skulle ha mer glädje av en undersökning om olika fabrikat och prisklasser kvalitet och förväntad livslängd.
Kanske intervjuer med några reparatörer med olika besked och tips på vad man ska titta efter och vad som man ska undvika.
 
Ja jag köpte Miele fristående kyl och en frys men efter 8 år så sa frysen hej då och blev skrot fick bära in min gamla frys från 1989 som jag hade sparat det gäller att ha en i reserv har kvar den gamla AEG som var från 1977 på jobb som funkar än
 
johnsilver johnsilver skrev:
Ja jag köpte Miele fristående kyl och en frys men efter 8 år så sa frysen hej då och blev skrot fick bära in min gamla frys från 1989 som jag hade sparat det gäller att ha en i reserv har kvar den gamla AEG som var från 1977 på jobb som funkar än
En vän kasta ut sin 30år gamla kyl/frys och köpte en ny från samma fabrikat. Elektrofusk och den är nu trasig endast 4-5år höll den.
 
En helautomatisk espressomaskin är inte lyx :) en trevlig manuell med dubbla kokare däremot :)
 
Hemmakatten
Ska lägga en beställning i helgen på en italiensk semi-automatisk/manuell espressomaskin med dubbla kokare, kostar €1500. Det anser jag inte vara lyx. Finns betydligt dyrare att köpa.
 
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Ska lägga en beställning i helgen på en italiensk semi-automatisk/manuell espressomaskin med dubbla kokare, kostar €1500. Det anser jag inte vara lyx. Finns betydligt dyrare att köpa.
Pris har inget med lyx att göra, du får skitkaffe ur en autmatisk/halvautomatisk maskin. Sedan var 1500 EUR lite väl budget för en med dubbla kokare. Runt 20-25k kostar de bra


edit: eller klart att pris inverkar på hur bra/lyxig en produkt är, men det är inte 1:1

edit2: detta är en riktigt bra med dubbla kokare

https://www.kaffecompagniet.se/kaff...nuella-professionella/profitec-pro-700-101561
 
Redigerat:
Hemmakatten
Ville bara säga att för mig i vitvaror/köksmaskiner ingår med nödvändighet en espressomaskin, som för 15-20 år sedan sågs som något helt onödvändigt. I dag är det nog för en stor del av befolkningen en självklarhet.

(Och Anders, du tror dig förstås vara en auktoritet på espressomaskiner, som allt annat... Vill du specifikt diskutera espressomaskiner får du starta en ny tråd.)
 
Redigerat:
  • Gilla
MatCan
  • Laddar…
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Ville bara säga att för mig i vitvaror/köksmaskiner ingår med nödvändighet en espressomaskin, som för 15-20 år sedan sågs som något helt onödvändigt. I dag är det nog för en stor del av befolkningen en självklarhet.

(Och Anders, du tror dig förstås vara en auktoritet på espressomaskiner, som allt annat... Vill du specifikt diskutera espressomaskiner får du starta en ny tråd.)
För mycket vin till söndagssteken? :crysmile:

Vad blev det för maskin?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.