Rostfritt är givetvis fint. Men det finns ett gigantiskt aber med dessa. Och det är att de slukar ljus. Har man ett kök som inte flödar av dagsljus så är mitt stalltips vita vitvaror.
Har själv precis köpt en vit spis och känner mig nästan lite avant-gardistisk och nyskapande när jag står där och steker köttbullar eftersom alla andra jag känner köper rostfritt/aluminium. ;)
 
Jag röstar på vitt. Vita vitaror är klassiskt och aldrig fel. Rostfritt ger en känsla av storkök. Vi har enbart vitt, med ett undantag - köksfläkten som är i rostfritt.
 
Håller på den vita linjen. Vitt har alltid funnits, finns, och kommer alltid att finnas.

Vitt är snyggt, tidlöst, lätt att hålla rent och billigt. Just idag är det ett väldigt fokus på saker som rostfritt, men genom alla trender kommer vitt att hålla sina positioner som färgen man alltid uppskattar.
 
emmm.. är det bara jag som funderar på hur köket ser ut för övrigt? En lantlig stil kanske inte ska ha high-tech rostfritt? Supermodernt ser kanske tamt ut med vitt? Jag tycker om tanken som GP hade när de recenserade årets IKEA-katalog.. Handla möbler har blivit som att shoppa kläder. Man ska kunna byta som man vill...

Men så kommer mitt kök inte kosta mer än 50kkr oxå...
 
Klokt. Självklart ska stilen på köket ligga till grund för val av vitvaror.
 
Jag föredrar i allafall aluminium istället för rostfritt tycker att den ger ljusare nyans. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.