X xLnT skrev:
Haha samma för oss. Vi ska börja till helgen :)
Spännande. Här kom det 20 centimeter snö häromdan så satsar på slutet av maj så snön hinner försvinna och grundvattnet sjunka undan lite.

Du får gärna ta lite bilder och lägga upp eller skicka i PM :)
 
X xLnT skrev:
Haha samma för oss. Vi ska börja till helgen :)
Hej, Ni som installerat 4Evergreen markbädd på burk ER900. Är ni nöjda?

Hur släpps vattnet ut efter ER900? Är det bara ett utlopp rakt ut i naturen eller har ni byggt någon slags stenkista?

Behövs ingen siktanalys eller perkulationsprov alls (eftersom det inte är någon infiltration)
 
Joeascool Joeascool skrev:
Hej, Ni som installerat 4Evergreen markbädd på burk ER900. Är ni nöjda?

Hur släpps vattnet ut efter ER900? Är det bara ett utlopp rakt ut i naturen eller har ni byggt någon slags stenkista?

Behövs ingen siktanalys eller perkulationsprov alls (eftersom det inte är någon infiltration)
Hittills är vi jättenöjda, bra pris, enkel installation och det är på tok för tidigt för att säga något om kvaliten på reningen :)
Vi släpper ut det i dagvattenbrunnen som har sitt utlopp i diket.
 
Joeascool Joeascool skrev:
Hej, Ni som installerat 4Evergreen markbädd på burk ER900. Är ni nöjda?

Hur släpps vattnet ut efter ER900? Är det bara ett utlopp rakt ut i naturen eller har ni byggt någon slags stenkista?

Behövs ingen siktanalys eller perkulationsprov alls (eftersom det inte är någon infiltration)
Hej. Jag har installerat anläggningen nu men inte tagit den i drift än då jag inte installerat kök eller toa än. Det är en sommarstuga så det blir skarpt test nästa vår. Jag kommer kallställa stugan till veckan och sätta den i vinterdvala.

Du behöver ingen perkolationstest då det är ett slutet system. Min kommun vart besvärlig med mig och la till ett extrakrav som jag inte orkade bestrida enligt nedan:

Avloppsvattnet från markbädden ska genomgå ytterligare rening i sandbädd med en yta på ca 10 m2. Sandbädden ska bestå av 30 cm tjockt lager med markbäddssand. Avloppsvattnet fördelas sedan med 10 m spridningsledning i ett 30 cm tjockt lager av grus/makadam (placerat på sandbädden).

Därefter rinner vattnet ut i ett vägdike.
 
Hej ni med ER900.

Har gått lite drygt ett år sedan senaste inlägget.
Något nytt att förtälja gällande enheten? :)
 
Det rullar på som det är tänkt.
 
  • Gilla
Mathsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.