Hej!

Jag är på jakt efter manualen till vårt badkar som stod i huset när i flyttade in. Med lite efterforskningar verkar modellen heta "Casper Enzo 16". Men mycket mer än så har jag inte lyckats finna. Någon som har en sån här raritet hos sig och kanske dessutom en manual jag skulle kunna få köpa en kopia av?
/Simon
 
BirgitS
Casper-badkar verkar ha tillverkats av Whirlpool så du skulle kunna fråga deras kundtjänst om de har kvar de gamla manualerna.

Det finns några gamla trådar om Casper-badkar så du skulle kunna kolla dem och fråga de ägarna om de har någon manual, även om det inte är ett exakt likadant kanske vissa delar fungerar likadant:
https://www.byggahus.se/forum/threads/caspar-bubbelbad.2953
https://www.byggahus.se/forum/threads/bubbelkar-casper.2822
https://www.byggahus.se/forum/threads/har-nagon-jaemfoert-bubbelbadkar.3218/page-2#post-228823
 
  • Gilla
Simon Hellsten
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Casper-badkar verkar ha tillverkats av Whirlpool så du skulle kunna fråga deras kundtjänst om de har kvar de gamla manualerna.

Det finns några gamla trådar om Casper-badkar så du skulle kunna kolla dem och fråga de ägarna om de har någon manual, även om det inte är ett exakt likadant kanske vissa delar fungerar likadant:
[länk]
[länk]
[länk]

Tack! Ja jag kanske får göra så. De flesta trådar verkar dock vara från runt 2005. Men absolut värt ett försök.
 
Hittade du en manual? Jag letar också efter en.
 
S Simon Hellsten skrev:
Nej tyvärr..
Segt! Lyckades du lista ut det på egen hand?
 
OlleOll OlleOll skrev:
Segt! Lyckades du lista ut det på egen hand?
Inte direkt. Det enda jag kan konstatera är att bubbelfunktionen verkar trasig på vårt badkar. Hur vi än vrider på alla dessa rattar så får vi bara igång jetstrålarna med olika hårdhet. Har du bättre lycka än mig i jakten på manual får du gärna återkoppla här
 
S Simon Hellsten skrev:
Inte direkt. Det enda jag kan konstatera är att bubbelfunktionen verkar trasig på vårt badkar. Hur vi än vrider på alla dessa rattar så får vi bara igång jetstrålarna med olika hårdhet. Har du bättre lycka än mig i jakten på manual får du gärna återkoppla här
ok. Jag är mest nyfiken på att få ordning på ozonreningen. Förstår inte hur den ska fungera. Slutar med två rör/kopplingar i sargen.
 
  • Gilla
Simon Hellsten
  • Laddar…
OlleOll OlleOll skrev:
ok. Jag är mest nyfiken på att få ordning på ozonreningen. Förstår inte hur den ska fungera. Slutar med två rör/kopplingar i sargen.
Ha ha! Visste inte ens att den funktionen fanns
 
OlleOll OlleOll skrev:
kanske inte finns på alla, så här ser min ut:
[länk]
Aha, nej nån sån har vi inte på vår.
 
  • Gilla
OlleOll
  • Laddar…
Hejsan
Har en Casper Duo Jet och vet ej hur man sätter dit fronten. Är typ 3 kantigt bubbelbadkar.
Någon som vet?

Köptes för jättelängesen och nu äntligen har vi börjat använda det.
Örestads sanitets fabrik finns ju inte längre men har luskat lite och kanske får tag på ägaren till firman.
tack
Anita
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.