Hej,

Letar en prisvärd och duktig arkitekt som kan rita om ett tak på en befintlig villa samt fasaden och ta fram bygglovsritningar som kan skickas in till kommunen.

Huset finns i Stockholm.
 
Om det gäller just takkonstruktion kan TS antingen välja konstruktör specialicerad på husbygge eller, om även estetik skall ingå (fasad o dyl), en större arkitektbyrå med egna konstruktörer.

När mitt hus byggdes använde vi oss av byggarens egna konstruktörer. Bygglovet fixade därefter arkitekten.
 
N Napster skrev:
Hej,

Letar en prisvärd och duktig arkitekt som kan rita om ett tak på en befintlig villa samt fasaden och ta fram bygglovsritningar som kan skickas in till kommunen.

Huset finns i Stockholm.
Hej!

Jag kanske kan hjälpa dig, PMa mig med lite mer info om vad exakt som ska göras!

MVH Erik Wedlund
 
yonna yonna skrev:
Om det gäller just takkonstruktion kan TS antingen välja konstruktör specialicerad på husbygge eller, om även estetik skall ingå (fasad o dyl), en större arkitektbyrå med egna konstruktörer.

När mitt hus byggdes använde vi oss av byggarens egna konstruktörer. Bygglovet fixade därefter arkitekten.
Det gäller framförallt estetik för både tak och fasaden då det gäller.
 
N Napster skrev:
Letar en prisvärd och duktig arkitekt som kan rita om ett tak på en befintlig villa samt fasaden och ta fram bygglovsritningar som kan skickas in till kommunen.
Rekommenderar min svåger, photoUlf Eronn <ulf.eronn@telia som bor i Leksand, Dalarna, men är verksam över hela landet. Har gjort ett kalasjobb med vårt bygge här nere vid Hallandsåsen.
Företaget är https://agnasark.se/

PS Nämn inte att jag har skickat länken, tack!
 
BirgitS
Jag känner en arkitekt i Täby som tar en del småjobb i mån av tid. Skicka ett PM om du vill ha mejladressen.
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Rekommenderar min svåger, [bild]Ulf Eronn <ulf.eronn@telia som bor i Leksand, Dalarna, men är verksam över hela landet. Har gjort ett kalasjobb med vårt bygge här nere vid Hallandsåsen.
Företaget är [länk]

PS Nämn inte att jag har skickat länken, tack!
Tack för tipset men jag tror man behöver vara på plats och se hur huset ser ut idag och dess omgivning för att få till ett bra resultat, på distans kan det bli svårt och få ett bra resultat misstänker jag?
 
N Napster skrev:
Tack för tipset men jag tror man behöver vara på plats och se hur huset ser ut idag och dess omgivning för att få till ett bra resultat, på distans kan det bli svårt och få ett bra resultat misstänker jag?
Visst, du kan ha rätt. Fast han var väldigt duktig, utan att ha set vårt hus på Asperö, det i Göteborg, eller det nu byggda i Öringe, Laholm.
 
Upp, fler tips.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.