Idag var vi på LB-hus för att diskutera och då diskuterade vi bla Jordugglan, varpå han sa att det kunde vara lite svårt att få plats med både soffor och ett matbord därinne. Då sa jag att då förlänger man ju bara genom att flytta en takstol (efter tips härinnifrån ;D)

Gissa om han blev förvånad!! :surprised: Hur vet du det? Känner du någon på LB-hus? Osv. Men man röjer ju inte sin källa ;)

Sen så diskuterade vi tillvalen vi ville ha, och han frågade hur vi hade tänkt köket. Jag svarade att jag hade tänkt mig köket efter mars då de höjer standarden och man får inbyggnadskök istället!!
Behöver jag säga att han tappade hakan!!!?? ;D

Gissa om jag var nöjd när jag gick därifrån och jag hade definitivt satt honom på pottkanten, det gillade jag *skratt*

Tack alla härinne för ert stora stöd och er information!
 
  • Gilla
Rolf Tore
  • Laddar…
Underbart! :D Hoppas resten av byggprocessen går lika smidigt! :)

LYCKA TILL!!!
 
Jätte kul! :D

Har själv fått lite förvånade blickar, när jag faktiskt kommit med rätt smarta frågor och påståenden efter att ha läst på här inne...hihi...

Visst känner man sig nöjd då. Dom kan gott få veta att man faktiskt kan vara påläst. ;D

 
Är det bara på Ugglan serien dom ska höja köksstandarden eller gäller det även på deras andra lågpris serie Höken?
 
Vilken tråd har detta diskuterats i? Bor själv i ett jordugglan och började fundera...hmmm går det i efterhand? osv
 
jenny_calle...vore intressant och veta var i Sverige detta utspelade sig ...hihi ..?
 
förövrigt tycker jag att det är dåligt av dom och alla andra hustillverkare att inte erbjuda detta tillval...ingen direkt kostnad för hustillverkaren...kunden betalar ju kostnaden för tillägget samt blir en helt nöjd kund...eller hur ?
 
Hej!
Jag har precis beställt en "Jorduggla" och har inte fått reda på något inbyggnadskök. Köket har jag redan beställt och dessutom skrivit på kontrakt.. Just nu väntar vi på bygglov, huset kommer att börjas bygga i juni och blir färdigt någon gång i oktober. Eftersom köket kommer att installeras någon gång i september tror jag , finns det någon möjlighet att kräva ett inbyggnadskök???
hälsningar
 
mariorossi skrev:
Eftersom köket kommer att installeras någon gång i september tror jag , finns det någon möjlighet att kräva ett inbyggnadskök???
Det är nog kört, skulle tro att enda chansen att få annat kök är att välja bort köksinredningen mot prisavdrag och fixa nytt själv. Men vem vet kanske kan du förhandla om kontraktet till att motsvara det utförandet som kommer, men det innebär säkert en kraftig prishöjning enligt de rykten jag hört.
 
paso...berätta gärna lite mer om "ryktena" även om du kanske inte har så mkt kött på benen....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.