Såg att Rusta har en högtryckstvätt för 399:-. det verkar ju sanslöst billigt. Är det någon som har skaffat/använt en sådan som kan tala om huruvida den funkar OK? Även om den pajar snabbare än en normaldyr så kan man ju köpa ett par stycken innan man kommer upp i samma peng.
 
Huvudsakligen är det mängden vatten (liter per minut) som tvättar bilen (huset, båten, hunden, smutsiga barn), inte trycket.

Titta på specen på denna tvätt och jämför med tex en Kärscher för ett par tusen.

Jag vet inte, men jag tror att man får vad man betalar för.
 
Jag impulsköpte faktiskt en sån förra året, men har inte använt den än. Jag misstänker att den gör sig bäst kvar i kartongen.
Hade nästan glömt bort den, men nu ska jag minsann packa upp den och tvätta...nåt.

Återkommer med testrapport! ;)
 
Ska bli intressant att läsa din testrapport.
Man brukar ju få vad man betalar för men är den ok för att tvätta av trädgårdmöblerna och stenplattorna så räcker den säkert för många. Vad jag tror skiljer mellan billiga och dyrare tvättar är också hur länge man kan tvätta i ett sträck utan att stanna upp för att den måste svalna lite.
Kollade upp data för Rustas Bruksbotvätt: motoreffekt 1600W, tryck 70-90bar och 6liter/minut. Den verkar jämförbar med Biltemas minsta tvätt som kostar 899kr med 100bar, 1300W och 5liter/minut. Är dom lika bra så verkar Rustas vara ett fynd.
 
Kommer det nån tvättrapport från Karl XII ?
Kanske har han förstått att det var kartongen som gällde... ?!
 
Jag köpte en alto för 599 eller nåt sånt på bauhaus i somras.

Min erfarenhet är att jag måste pausa en hel del, men det beror troligen på att vattenpumpen i huset (egen brunn) inte orkar flödet.

Jag har skaffat en lös manometer som jag ful-anslutit på en snutt trädgårdsslang och skaffat en y-koppling för trädgårdsslangen, men sen har det inte blivit av att provtvätta något sen dess. Det gick iaf skitbra att få rent plattorna på uteplatsen utan att anstränga sig nämnvärt mer än när man zappar mellan kanalerna i tv-soffan, vilket väl får betraktas som ett godkänt betyg :)

Jag provkörde den även en kortare stund på kommunalt vatten med gott tryck (6 bar nånstans tror jag att jag såg med manometern i fråga) och då gick det att köra den iaf en betydligt längre stund än när jag provkörde den hemmavid.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.