Någon som testat / köpt DeWalts DW743 ??

Trivs ni med köpet eller "storebror'n" är att föredra ?  ???

http://www.verktygsboden.se/?id=61321

Vettigt pris där också verkar det som..
 
Själv tycker jag att den är för klumpig, men jag är ju inte på samma bygge hela tiden heller...
 
Klockren maskin för bygget. Vi har haft en i tre års bygge och jag vet inte hur jag skulle överlevt utan den. Mest använder vi den för gering och klyvning. Vårt hus är så snett och skevt att man alltid behöver göra specialare.

Sågen är en klassiker som funnits länge. Ett tips är att du kollar in blocket. det säljs såna sågar lite då och då för under halvapriset.

det jag saknar är rullbord så skulle jag använt den oftare för kapning av reglar. Nu kör jag faktiskt fogsvansen rätt mycket för det går rätt snabbt.

 
Trivs med köpet. Och 7228 kr verkar vara ett mycket bra pris (är inklusive moms vad jag förstår). Gav 7400 för min för något år sedan, men då var den felskyltad (skulle kostat närmare 9000). :)

Gersågen är väldigt stabil och gedigen. Klyvdelen räcker nog för de flesta. Att skifta läge tar inte ens en minut. En aldeles utmärkt kombinationslösning alltså. Om man inte behöver släpa på den (för den är tung som attan).
 
Det finns en anledning till att efterföljaren har hjul. Jag har nästan knäckt ryggen vid vissa lyft av maskinen.

Den totala frånvaron av handtag och lyftanordningar gör lyften helt galna. Man bör ibland vara två vid lyften...faktist
 
men då är den klart försvarbar som inköp i maskinparken enligt er alla .. tolkar jag det som..

kollade vikten på den.. 33kg..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.