Hej!
Behöver en billig liten maskin till sommarstugan. Tänkte mig 3 000 - 4 000 kr. Vilket märke håller i långa loppet? Är det något märke man ska undvika?
Tack på förhand!
 
Måste den vara toppmatad på grund av "platsbrist"? Vi har "alltid" haft en "liten" toppmatad i sommarstugan men då vi bytte för några år sedan insåg vi att dessa ofta var dyrare än en fullstor och utbudet mycket sämre. När vi mätt lite kom vi fram till att en normalstor frontmatad faktiskt skulle rymmas utan problem och det blev en sådan. En både bättre och billigare lösning för oss. Men den måste ju rymmas förstås.

Kallställer ni sommarstugan vintertid? Då är det viktigt att maskinen lätt går att tömma men tyvärr brukar det vara svårt att få besked i denna fråga på förhand.
 
Tack för svar! Vi måste ha en toppmatad då utrymmet är så litet. På vintern har vi lite värme på, 12 grader.
 
Det finns inte speciellt många toppmatade små maskiner att välja på. Vi köpte en Whirlpool AWE 6100 till landet vilket är den enklaste modellen i den serien. Vi har bara haft den i 1 år så jag kan inte uttala mig om hållbarhet och kvalitet. Den är helt OK för oss och sväljer ändå 6kg enligt spec så den räcker långt såtillvida.
https://www.whirlpool.se/produkter-...atad-tvättmaskin:-6-kg-awe-6100/859331061050/
Den kostade dryga 3000 kr vill jag minnas.
 
  • Gilla
Hella1 och 1 till
  • Laddar…
ClasseClas ClasseClas skrev:
Det finns inte speciellt många toppmatade små maskiner att välja på. Vi köpte en Whirlpool AWE 6100 till landet vilket är den enklaste modellen i den serien. Vi har bara haft den i 1 år så jag kan inte uttala mig om hållbarhet och kvalitet. Den är helt OK för oss och sväljer ändå 6kg enligt spec så den räcker långt såtillvida.
[länk]
Den kostade dryga 3000 kr vill jag minnas.
Det kanske kan va nåt! Tack
 
N
H Hella1 skrev:
Hej!
Behöver en billig liten maskin till sommarstugan. Tänkte mig 3 000 - 4 000 kr. Vilket märke håller i långa loppet? Är det något märke man ska undvika?
Tack på förhand!
Sök på "Toppmatade tvättmaskiner" på Pricerunner så får du massor av träffar.
 
  • Gilla
Hella1
  • Laddar…
Claes Sörmland
Köpte en toppmatad Electrolux EWT1266AOW för ett år sedan. Tvättar ett par småtvättar i veckan. Hittills finns inget att klaga på. Numera heter väl motsvarande modell typ: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5150291
 
  • Gilla
Hella1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.