K Knight skrev:
Skrotade du ditt zwave system ? Vad styr dy dina shelly med ?
Kör både Shelly och Z-wave parallelt just nu. har både varianterna kontrollerade från en Domoticz controller.
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Säkringen är inte valfri.
Du har nog rätt där, pudlar :worried:

EDIT: ett litet tillägg, jag har några "QUBINO FLUSH DIMMER 0-10V" som av förklarliga skäl inte behöver extra säkring (drivs av 12-24VDC)

EDIT2: ändrar inlägget där jag anger valfri så ingen tar det för fakta
 
Redigerat:
  • Gilla
Mats och 1 till
  • Laddar…
leby leby skrev:
Kör både Shelly och Z-wave parallelt just nu. har både varianterna kontrollerade från en Domoticz controller.
Har du testat imperialhome tillsammas med domoticz? Jag är väldigt nöjd med de programmet
 
K Knight skrev:
Har du testat imperialhome tillsammas med domoticz? Jag är väldigt nöjd med de programmet
Är shelly snabbare än zwave ? Tycker mitt zwave nätverk är väldigt segt. Måste ofta lägga in en fördröjning när flera saker ska bryta samtidigt
 
K Knight skrev:
Har du testat imperialhome tillsammas med domoticz? Jag är väldigt nöjd med de programmet
Nej, jag kör i stort sett allt med automation så har inte så stort behov av snyggt gränssnitt. Har separat system för kamera övervakningen.
 
K Knight skrev:
Är shelly snabbare än zwave ? Tycker mitt zwave nätverk är väldigt segt. Måste ofta lägga in en fördröjning när flera saker ska bryta samtidigt
Tja mitt z-wave är iof snabbt men shelly är också snabbt så..
 
K Knight skrev:
Är shelly snabbare än zwave ? Tycker mitt zwave nätverk är väldigt segt. Måste ofta lägga in en fördröjning när flera saker ska bryta samtidigt
Ska kanske tillägga att jag har ett väldigt bra wifi. Unfi grejer hela vägen med väldigt bra täckning
 
leby leby skrev:
Tja mitt z-wave är iof snabbt men shelly är också snabbt så..
Kanske är så enkelt att jag har dålig mottagning. Har funderat på att köpa en extern zwave antenn
 
leby leby skrev:
Om belysningen i garaget är lysrör av äldre model vad det nu heter så är min erfarenhet att pucken inte håller så länge. Jag har ”kört sönder” 2 st fibaro på tvättstugans lysrör. Efter den andra så satte jag in en kontaktor och bytte iof även till en Shelly men det var kontaktorn som var det viktiga. Nu har det inte varit några problem efter den ändringen.
Det är LED lysrör på insidan. LED lampor på utsidan (fasadbelysning).
 
K Knight skrev:
Kanske är så enkelt att jag har dålig mottagning. Har funderat på att köpa en extern zwave antenn
Jag har några ggr haft viss fördröjning i mitt z-wave nät. De åtgärder jag gjort är dels att slå på "Nightly Heal"

Skärmdump som visar inställningsalternativet "Enable Nightly Heal Network (04:00 am)" inställt på "Enabled".

Men också sett till att controllern är placerad så att så många noder som möjligt har direkt kontakt med controllern (Node 1)

Visualisering av ett z-wave nätverk med många anslutna noder och deras kopplingar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Även om mesh nätverket skall kunna hantera ett antal hopp så är det snabbare om noden har direkt anslutning till controllern är min erfarenhet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.