Är det någon som känner till förläggning med gummiduk, hur det går till, vad det är för produkter o.s.v.? Plåtslagaren som vi ringt in för att lägga plåt på vårt nästan platta garagetak sade att han inte kunde garantera fall utan hindrande veck överallt, och därför bara kunde lösa uppgiften med dylik gummiduk.
 
Takdukarna är finfina produkter, med mkt bra hållbarhet.
Jag testade precis att komma in på Protan.se utan att lyckas. Testa gärna igen, för även .com och .no adresserna strejkade.

De bör även kunna nås via telefon:
08-564 733 40

Andra tillverkare är:
Sarnafil.se
Sika-trocal.se

"gummi"-dukar har använts i 25 år.

mvh

Dadid
 
Hade gummimatta ( i förra huset 2003) på förrådstaket. Taket var helt platt med upphöjda kanter. Ibland hade vi vattenpolar där men det skulle den tåla och det gjorde den i 23 år nu och fortfarande OK. Vet ej vad det var för material men säkert något som är förbjudet nuförtiden eftersom det vittrade inte (pvc)!?!
gaia
 
Hej!!
Jag köpte ny gummiduk från Trelleborgs Gummifabrik förra våren.Den heter EPDM-Duk tror jag, du får väl ringa och fråga någon där vad som är lämpligt i ditt fall.För övrigt är den ganska lätt att lägga förutom tyngden då den kommer i ett stycke beroende på hur stort tak du har.I mitt fall handlade det om ca: 50m2 och kostnaden var ca:11000 kr + ny plåt till kanterna.
 
Nu är gummiduken på, och än läcker det inte. Ovanpå ligger en trallkonstruktion med räcken. Snart kommer frosten, då skall det bli spännande att se om hela trall-bygget glider av taket pga taklutningen. Men med tanke på att det väger ett par ton kanske det inte är så stor risk?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.