Lyser lampan om du kopplar fas och nolla direkt till lampans?
Svarar pucken när du använder appen?
Kan du tända och släcka lampan med appen?

(För övrigt tycker jag att din kunskapsnivå är på tok för låg. Ring en elektriker eller en händig kompis som verkligen kan)
 
  • Gilla
Rlofving och 2 till
  • Laddar…
O ompalompa skrev:
Byt plats på dom 2 oranga på pucken
byte plats på dem och får då inte ens kontakt med Plejden...

brun sitter på L på Plejden.
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Lyser lampan om du kopplar fas och nolla direkt till lampans?
Svarar pucken när du använder appen?
Kan du tända och släcka lampan med appen?

(För övrigt tycker jag att din kunskapsnivå är på tok för låg. Ring en elektriker eller en händig kompis som verkligen kan)

Lampan lyser då jag kopplar den direkt.
Beroende på hur jag kopplar så svarar Plejden.
De gånger den svarar och jag fullfölja installationen i appen så varken tänds eller släcks lampan.

angående det andra så jag jag lite som ditt användarnamn, nyfiken.
Jag kommer ej koppla detta i nått hus eller liknande utan vill ta reda på hur Plejden fungerar för att eventuellt använda det i ett helt annat syfte.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Titta genom din koppling en gång till, jag är förvånad över att säkringen inte gått...

Edit: skulle kunna vara en synvilla ser jag nu, såg ut som att både fas och nolla låg på nollplintar på plejden.

Förstår att det ser ut så på bilden. Men fas är på L och nollan på N
 
  • Elanslutning med Plejd DIM-02 enhet monterad på OSB-skiva, kablar anslutna till L och N.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ditt drivdon är nog inte dimbart. Pröva med en glöd- eller halogenlampa i stället.
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Ditt drivdon är nog inte dimbart. Pröva med en glöd- eller halogenlampa i stället.

Jag har testat med en glödlampa. Drivdonet som jag använder är dimbar:
https://www.bauhaus.se/downlight-ecolite-titan-tune-dim-to-warm-vit-1-pack


frågar är varför jag inte ens får kontakt med plejden via bluetooth när jag ändrade plats på de två oranga kablarna som några andra föreslog.
 
  • Gilla
Hoffa69
  • Laddar…
Den kanske är trasig? Har du testat att nollställa den?
 
  • Gilla
KlnY
  • Laddar…
Hur är det kopplat nu då?
 
  • Gilla
Carl850227
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Den kanske är trasig? Har du testat att nollställa den?

Jag tar bort enheten i appen varje gång och då står det att den fabriksåterställs...
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Hur är det kopplat nu då?

Så här ser det ut nu. jag har testad med en annan ljuskälla samt att ta bort brytaren helt. Samma sak. Så här får jag inte ens kontakt med Plejden. När de oranga kablarna gick åt andra hållet så fick jag iallafall kontakte med Plejden.
 
  • Elektriska komponenter och kablar på OSB-skiva, inklusive Plejd enhet, utan fungerande kontakt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A am_hed skrev:
Jag tar bort enheten i appen varje gång och då står det att den fabriksåterställs...
"Tar bort"? Vad menar du?
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
"Tar bort"? Vad menar du?
Går till:
Hantera enheter
Markerar enheten
Och väljer ta bort.
Därefter kommer det upp det meddelande att om jag forsätter så fabriksåterställs enheten.
 
  • Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Har du någon närbild på inkopplingen på ditt drivdon? På dina tidigare bilderna flyttas fas och nolla (blå och orange kabel) runt på olika anslutningar. Vilken är den rätta anslutningen? Svårt för oss att gissa då vi inte har någon närbild.
 
R roli skrev:
Har du någon närbild på inkopplingen på ditt drivdon? På dina tidigare bilderna flyttas fas och nolla (blå och orange kabel) runt på olika anslutningar. Vilken är den rätta anslutningen? Svårt för oss att gissa då vi inte har någon närbild.

Här är bilder på hur helheten är kopplad. Drivdonet kan kopplas från båda sidorna. Det är därför kablarna ibland flyttats runt, försöker utesluta att en sida var sönder.

börjar funder ifall Plejden kan vara sönder :/
 
  • Elektrisk koppling av spotlight, drivdon, strömbrytare och Plejd-enheter på OSB-skiva.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A am_hed skrev:
Här är bilder på hur helheten är kopplad. Drivdonet kan kopplas från båda sidorna. Det är därför kablarna ibland flyttats runt, försöker utesluta att en sida var sönder.

börjar funder ifall Plejden kan vara sönder :/
Närbild på inkoppling på Plejden
 
  • Närbild på en Plejd DIM-02 enhet monterad på en spånskiva med inkopplade kablar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.