Skulle behöva komplettera ett IKEA-kök med några luckor i serien Tingsryd (svart trämönstrad folie), men serien som fanns så sent som 2018 verkar ha utgått. Någon som vet om IKEA lagerhåller utgångna serier som reservdelar, eller är det kört om man inte lyckas hitta på begagnatmarknaden?
 
BirgitS
När deras Faktum-kök ersattes av Metod så tillverkade de Metod-delar för komplettering i två år. Du får nog ringa dem och fråga vad som gäller just dina luckor.
 
  • Gilla
krillek
  • Laddar…
Chattade precis med dem och just den luckan jag behöver är tydligen helt slut...
 
  • Ledsen
BirgitS
  • Laddar…
Hej Krillek,

jeg har set din post från 2005 om dina Höganäs Sydney plattor. Mina foräldra har hat en vattenskadd og har bruk for 6 ljusgrå plattor. Jeg tänkte at kandke du har 6 liggande?
Bäste hilsener från Danmark Peter
 
Vilken storlek på plattor är du ute efter?
Jag är rätt säker på att jag har ljusgrå i storlek 10x10 (eller är dom 11.5x11.5 har för mig att det var nåt udda mått på dom)
 
Det ville være fantastisk. De er 11.5 x 11.5 cm.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
P pbacher skrev:
Hej Krillek,

jeg har set din post från 2005 om dina Höganäs Sydney plattor. Mina foräldra har hat en vattenskadd og har bruk for 6 ljusgrå plattor. Jeg tänkte at kandke du har 6 liggande?
Bäste hilsener från Danmark Peter
Har inget kvar tyvärr. Flyttade ifrån det huset 2010 :)
 
P pbacher skrev:
Det ville være fantastisk. De er 11.5 x 11.5 cm.
Då ska jag kolla idag när jag är hemma, vill mena att jag har 2 olika färger.
 
nino nino skrev:
Då ska jag kolla idag när jag är hemma, vill mena att jag har 2 olika färger.
Kanske du kan skrive til meg på messenger eller text?
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
P pbacher skrev:
Kanske du kan skrive til meg på messenger eller text?
Hejsan, hoppas det det hår bra, det skulle vara otroligt trevligt om vi hade turen att ha dem.
 
Glömde tyvärr av att titta igår, ska se om jag hinner innan jobbet strax
 
Hoppas det är nån av dom här
Två kakelplattor på en motorsåg i mörker för storleksjämförelse.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett stycke oslipad träpanel ligger ovanpå en orange och svart maskin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag har inte mätt dom
 
Hej Nino, tusind tak. Den ser lita mörkara ut end den som mina foräldra. De kollar med Höganäs hur månha färger frå som blev gjort. Vender tilbaka snarast.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Vi ska renovera köket och hade bestämt oss för ekfronter från Ikea. Blev dock lite tveksam när det står på hemsidan att de utgår. Vilken är anledningen till detta? Liten efterfrågan eller materialproblem? Tyckte att vår "online-köksplanerare" från Haparanda sa att sortimentet och valmöjligheterna av t ex färg på skåp o lådfronter skulle utökas? (Var egentligen ute efter en lucka i ljusare kulör åt pastellhållet, enfärgad slät.)Erfarenheter av Ekestad?
 
krillek krillek skrev:
Skulle behöva komplettera ett IKEA-kök med några luckor i serien Tingsryd (svart trämönstrad folie), men serien som fanns så sent som 2018 verkar ha utgått. Någon som vet om IKEA lagerhåller utgångna serier som reservdelar, eller är det kört om man inte lyckas hitta på begagnatmarknaden?
Hej, har 6st nya ouppackade luckor, Tingsryd svarta,
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.