Att löda det där är väldigt lätt. Om du skaffar en lödkolv, finns för typ 100 kr på kjell o company (köp lite lödtenn samtidigt, om det inte följer med kolven).

Om du aldrig har lödat förut, så kan det vara bra att öva ett par gånger. ta en bit eltråd, avisolera och löd mot ex. en annan eltråd. Hemligheten ligger i att både tråden och det man löder mot skall bli så varmt att lödtennet smälter, på ytan. Om inte båda ytorna är så varma så blir det en "kallödning" som ger dålig kontakt. Och så får man inte hålla på och värma så länge att ex. kretskortet börjar svartna.

I det här fallet ser det ut att finnas bra ytor att löda mot, svårt att misslyckas.

Bara kolla att diametern på LED modulen är samma som du har nu. Moduler av den typ vi ser i inlägg #7 är gjorda för att kunna gå på 12V AC (ersätter halogenlampor), de går lika bra på DC och polariteten spelar då ingen roll, det sitter en likriktare på modulen.
 
Denna skulle ju kunna vara rätt - 58mm håldiameter, 9mm djup, LED, DC och endast 2w så samma trafo går att använda.
Men, kräver modifiering av anslutningen.

189 spänn stycket på Bauhaus.
 
Dom ser ju okej ut och enkelt att byta. Får nog köra på ett gäng sådana. Tack för hjälpen alla :)
 
Menar du spottarna från Bauhaus? Kan ej se att de har utbytbara ljuskällor.
 
E etompau skrev:
Menar du spottarna från Bauhaus? Kan ej se att de har utbytbara ljuskällor.
Stämmer, inte utbytbara ljuskällor alls.
Men enkelt att byta från befintliga till dessa som jag länkade till, kanske var det TS menade?
 
Ja precis. Vad jag förstår så kan jag inte ha utbytbara då jag bara har 17mm djup :( dom so. Har utbytbar ljuskälla kräver tydligen mer än så.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.