B Byggdjuret skrev:
Jag tror att du uttryckte sig lite plumpt. Eftersom du redan låg på minus.
Men jag Ska inte sitta och berätta hur någon annan tänker.
Ja så kan det mycket väl vara.

Mitt inlägg kom sig av att jag ville släta över Staffans inlägg (#230) så att Bo inte skulle känna sig så förnärmad. Jag har förstått att han e lite känslig. Men det föll platt. Det hela känns så löjligt.

Nu undrar man ju hur Staffan ställer sig till att han får reda på att jag försökte släta över hans inlägg till förmån för Bo. Jag får helt enkelt se om Staffan nu känner sig så förnärmad att han vänder frågeställningen ryggen.
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
D Derbyboy skrev:
Ja så kan det mycket väl vara.

Mitt inlägg kom sig av att jag ville släta över Staffans inlägg (#230) så att Bo inte skulle känna sig så förnärmad. Jag har förstått att han e lite känslig. Men det föll platt. Det hela känns så löjligt.

Nu undrar man ju hur Staffan ställer sig till att han får reda på att jag försökte släta över hans inlägg till förmån för Bo. Jag får helt enkelt se om Staffan nu känner sig så förnärmad att han vänder frågeställningen ryggen.
Nu är det risk för att det blir riktigt jobbigt... Du vill inte riskera att förlora din parhäst. Men jag lovar att inte säga nått;)
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
Utan att ha det minsta belägg tror jag att Staffan tillhör den gamla skolan. Hård som flinta.
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
Staffans2000
D Derbyboy skrev:
Utan att ha det minsta belägg tror jag att Staffan tillhör den gamla skolan. Hård som flinta.
Jo. Jag kunde inte sagt det bättre själv. Det är endast min odiskutabla ödmjukhet som hindrar mig.

Skorstensimkanalelkabeldragningen är väl teoretiskt redan i hamn, som jag kan se det.
Så ytterligare hänvisningar till allehanda föreskrifter kommer att hjälpa lika lite nu, som tidigere.

Thomas highway
 
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Jo. Jag kunde inte sagt det bättre själv. Det är endast min odiskutabla ödmjukhet som hindrar mig.

Skorstensimkanalelkabeldragningen är väl teoretiskt redan i hamn, som jag kan se det.
Så ytterligare hänvisningar till allehanda föreskrifter kommer att hjälpa lika lite nu, som tidigere.

Thomas highway
Men nu kretsar allt kring att du inte ska lämna din sparris partner, när han gjorde ett tafatt försök att flörta med din antagonist. Allas vår Bo, svartbälte i regler och lagar. En av dessa försvaras av många... Utom Staffan Bulldozern
:D:p:D:crysmile:
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…

Bästa svaret

Staffans2000
B Byggdjuret skrev:
Men nu kretsar allt kring att du inte ska lämna din sparris partner, när han gjorde ett tafatt försök att flörta med din antagonist. Allas vår Bo, svartbälte i regler och lagar. En av dessa försvaras av många... Utom Staffan Bulldozern
:D:p:D:crysmile:
Ja. Det blev en oväntad vändning, för i vanliga fall får vi konstruktiva råd till praktiska lösningar på våra problemem. Hela Byggahus bygger på att vi hjälper varandra efter bästa förmåga.
I min enfald trodde jag att vi var vuxna människor som kunde diskutera som ... just det -vuxna Människor. Men, jag hade fel!
Inte ens det "tafatta" försöket (som jag själv tyckte var riktigt bra) dög, trots att det var ett onödigt saftigt och frikostigt bete. Har man inte fått sitt lördagsgodis, skall det suras. Punkt slut!

Uppenbarligen är Derbyboy en prestigelös person, som är lösningsinriktad och därför, om det behövs, gärna fjäskar lite för att få resultat. Men i detta fall, räckte inte ens en utrullad röd matta för Dorian.

Själv försvarade jag aldrig skolans lille "Bullyboy" och hans entourage, utan deras offer. I vårat lilla exempel, visade det sig att "offret" givit bullyn en knogmacka som heter duga, så att endast den förvirrade flocken finns kvar: -vart tog han vägen ...?

Bulldozer
 
  • Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
och jag vill bara be om ursäkt......
 
Staffans2000
D Derbyboy skrev:
och jag vill bara be om ursäkt......
För vad?
 
För min blotta existens på detta forum.....och så lite till Bo som uppenbarligen blev ledsen ;)

Jag vill också påminna er om att vi har en uppgift att lösa. Tänker gå till botten med detta. Nästa helg ska jag elda och mäta värmen. Ska bli spännande.

Jag kommer ha möjlighet att elda i 6 timmar. Vad tror ni jag kommer upp i för temp vid:

1) utblåset i badrummet, alltså där kabeln ska gå in i murstocken.

2) där eventuell flexslang kommer avslutas. 10 cm under ök skorsten.

Jag kommer elda med gammal fin råspont.
 
Staffans2000
D Derbyboy skrev:
där eventuell flexslang kommer avslutas. 10 cm under ök skorsten.
Är det inte bättre med ett VP:rör? Mindre sladdrigt iallafall.

Bulldozer
 
Jo absolut. Det är dock tveksamt om tegelväggen är tjockare än luftutrymmet i pipan och det skulle isf betyda att jag inte får till böjarna. Alltså jag måste böja röret innan och då kanske jag inte får ner den i pipan. Hänger du med?

jag kommer testa mig fram.
 
Staffans2000
D Derbyboy skrev:
Jo absolut. Det är dock tveksamt om tegelväggen är tjockare än luftutrymmet i pipan och det skulle isf betyda att jag inte får till böjarna. Alltså jag måste böja röret innan och då kanske jag inte får ner den i pipan. Hänger du med?

jag kommer testa mig fram.
Ja, det ser du ju bäst själv.

Bulldozer
 
Fram med popcornen, nu kör vi......

Termostat visar inomhustemperatur på 19.4°C och klockslag 12.34.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Eluttag öppnat i vägg med isoleringsmaterial synligt, strömkabel med timer ansluten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En hög av olika längder och tjocklekar av träplankor och lister på ett betonggolv, redo för ett byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Öppen spis redo för eldning med skyddsnät, förberedd för en mysig stund med popcorn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Start 12.30
 
  • Gilla
Panor82 och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
Vi skulle kunna ha en tävling om vilken maxtemperatur som uppnås. Alla får naturligtvis vara med:D.

Bulldozer
 
Ansolut, kanalen är öppen uppe på taket. Ska sätta dit en plåt om ca 4h.

Brasans lågor inuti en öppen spis bakom ett skyddsnät.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.