Hej.
Jag försöker lära mig principen bakom inkoppling utav Plejd Dim-02 dimmrar.
Jag har kopplat enligt bilden men får inte lampan att lysa.
Jag får kontakt via appen till Plejden och kan göra inställningen men får inte LED lampan att lysa.

vad gör jag för fel?

tack.
 
  • Elkopplingsdiagram inklusive Plejd DIM-02, kablar, kopplingsdosor och LED-lampa på en spånskiva.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Fuad Yusifov
  • Laddar…
Kopplingen ser korrekt ut. Vet du att drivdonet funkar med Plejd? Kanske gör en snabb test med en vanlig 230 V ljuskälla och se att styrningen fungerar.
 
Hej. Jag har nu testat med en vanlig 230v ljuskälla. Men fortfarande samma problem...
 
OK, du är säker på att Plejd:en är hel?
 
Du lär ju behöva en neutraledare till drivdonet också.
 
  • Gilla
JustForFun och 3 till
  • Laddar…
Helt nyköpt plejd. Behöver brytaren ha en fjäder för att fungera? Vet att den behöver den senare men för att starta?
 
  • Gilla
Fuad Yusifov och 1 till
  • Laddar…
Kludden33 Kludden33 skrev:
Du lär ju behöva en neutraledare till drivdonet också.
har själv tänkt på det men hur kopplar jag in det?
 
Här är kopplingsschemat. Jag ser att en nolla ska till drivdonet men förstår inte hur jag ska kolla det hela?
 
  • Schematisk bild av ett kopplingsschema för elektriskt drivdon med beteckningar för nolla (N) och fas (L).
  • Gilla
mangeurds och 1 till
  • Laddar…
Borde kanske se ut så här: Elektrisk installation på träyta med strömbrytare, kablar och drivdon, med markerade ändringar i rött och blått.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Där den bruna kabeln från strömbrytaren till drivdonet tas bort. Och ersätts med en nolla.
Nu ser jag inte vilken av kablarna som skall till vilken anslutning på drivdonet, för bilden är inte tillräckligt tydlig där men det hoppas jag att du har koll på.
 
  • Gilla
Knight
  • Laddar…
R roli skrev:
Borde kanske se ut så här:[bild]
Där den bruna kabeln från strömbrytaren till drivdonet tas bort. Och ersätts med en nolla.
Nu ser jag inte vilken av kablarna som skall till vilken anslutning på drivdonet, för bilden är inte tillräckligt tydlig där men det hoppas jag att du har koll på.

Nu har jag kopplat som du visade. Men får fortfarande inte igång lampan. Jag får kontakt via bluetooth med Plejden och kan fullfölja installationen men som sagt inte igång LED lampan. Jag kopplar blå till N och orange till L på drivdonet...
 
  • Elektrisk installation på träunderlag med LED-lampa, Plejd enhet och drivdon, blå och orange kablar anslutna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Titta genom din koppling en gång till, jag är förvånad över att säkringen inte gått...

Edit: skulle kunna vara en synvilla ser jag nu, såg ut som att både fas och nolla låg på nollplintar på plejden.
 
  • Gilla
Krister Johansson2
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Titta genom din koppling en gång till, jag är förvånad över att säkringen inte gått...
Nått specifikt jag behöver kolla på? Ingen säkring som gått ännu :/

Men jag ser på kopplingsschemat att där min fas går till brytaren är det markerat N?
All hjälp uppskattas.
 
  • Gilla
Robert Tollerup
  • Laddar…
Byt plats på dom 2 oranga på pucken
 
  • Gilla
Brandhjälm och 2 till
  • Laddar…
Sitter det en brun på L på pucken?
 
Ändra inkopplingen av tändtråden och tryckknappstråden. Dem sitter på fel plats
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.