Hittade inget svar.
Vi spolade röret i köket idag, det kom upp vatten och fett. Så mycket att jag fick hämta 3 handdukar.
De är ju bara att kasta nu
Men.. När han var klar lämnade han ha dukarna runt röret och körde.
Så jag fick samla ihop allt sen börja torka upp och skrapa bort allt fett som var kvar.

Är det meningen att jag ska göra det? Är det inte hantverkaren som för det första borde haft egna handdukat eller något, eller iallafall förvarnat så man kunnat ta de slitna handdukarna. samt städat efter sig?
 
Vill du betala hantverkaren för att städa? Vill du betala ahlsell listpris minus 15% för en handduk?
 
B boohoo skrev:
Vill du betala hantverkaren för att städa? Vill du betala ahlsell listpris minus 15% för en handduk?
Så i de pengarna man betalar ingår inte städning efter sig? Betalade ett fast pris
 
Tycker detta handlar om yrkesstolthet. Nog faan plockar man reda på sig och gör ett försök till att lämna det städat. På så sätt levererar man en bra tjänst och man får komma tillbaka. Beter man sig som TS-hantverkare så säkerställer man 1. Den firman får aldrig komma tillbaka. 2. TS kommer att prata om firman på ett negativt sätt i sin umgängeskrets.
 
  • Gilla
Thomas.M och 3 till
  • Laddar…
B boohoo skrev:
Vill du betala hantverkaren för att städa? Vill du betala ahlsell listpris minus 15% för en handduk?
Nej de vill man inte, men varför inte ge en heada up. Det forsade vatten ut på golvet, på ett ställe där vattnet kan åka in under golvet. Ska golvet bli fördärvat för att de ska spola rör undrar jag?
 
L lassebrun skrev:
Tycker detta handlar om yrkesstolthet. Nog faan plockar man reda på sig och gör ett försök till att lämna det städat. På så sätt levererar man en bra tjänst och man får komma tillbaka. Beter man sig som TS-hantverkare så säkerställer man 1. Den firman får aldrig komma tillbaka. 2. TS kommer att prata om firman på ett negativt sätt i sin umgängeskrets.
Tänker som du, jag hade inte velat lämna skit kvar om jag varit hos en kund. Har man utfört ett annars bra jobb så blir det ändå en negativ sak om man måste ställa sig och städa efter någon.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.