Jag skulle vilja ha en sänggavel som är lika lång som väggen. Det behöver egentligen inte vara en gavel utan ett antal vägghängda moduler av något slag skulle ju kunna fungera lika bra. Är det någon som har något liknande eller har någon idé vad gäller var man kan köpa en sådan alternativt ha tips på hur man gör om man skulle försöka sig på att tillverka en själv?
 
Karlia
Såhär har jag gjort, vill säga en ram i trä som jag satt plywood på. Ingen mjuk stoppning utan ett tyg som lätt går att ta bort och vädra.
En träram med plywoodbeklädnad utan stoppning, klädd med avtagbart tyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Misse
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Såhär har jag gjort, vill säga en ram i trä som jag satt plywood på. Ingen mjuk stoppning utan ett tyg som lätt går att ta bort och vädra.
[bild]
Tack! Det var ju inte så dumt att göra så! Har du en bild även på hur det ser ut med tyget på? Jag tror jag vill ha med stoppning men det går säkert att lösa på något sätt.
 
Karlia
Går säkert att med hjälp av skumgummi göra stoppning. Tar en bild till när jag kommer hem.
 
Karlia
Som sagt, jag har valt såhär, det är framförallt skydd för väggen då jag har sängen mot. Avtagbart tyg så det går att tvätta - sovrum luktar lätt instängt även om man vädrar ofta tycker jag.

Med stoppning går det att klä med skumgummi, du kan också välja att forma plywooden, ganska enkelt att häfta fast tyg sedan.

Ett sovrum med en säng vars huvudända har en svart, quiltad gavel med avtagbart tyg, röda kuddar och en vägglampa tänd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Misse
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Som sagt, jag har valt såhär, det är framförallt skydd för väggen då jag har sängen mot. Avtagbart tyg så det går att tvätta - sovrum luktar lätt instängt även om man vädrar ofta tycker jag.

Med stoppning går det att klä med skumgummi, du kan också välja att forma plywooden, ganska enkelt att häfta fast tyg sedan.

[bild]
Tusen tack! Det är verkligen snyggt med den typen av sänggavel.
 
  • Gilla
Karlia
  • Laddar…
Karlia
Tack :)
 
Det är nog något i stil med det här jag vill ha men frågan är om det ens är möjligt att tillverka själv? https://eshietdesign.co.uk/
 
Karlia
Det allra mesta går att göra själv. Mdf skivor har de använt, foam - skumgummi som stoppning. Lite pyssel, men genomförbart.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.