Tänker mig en lösning på effekt-problemet med att ha ett batteri? Ifall solelen lagras i batteri för att sedan nyttjas efter kapaciteten på där de används lär det väl varken gå över eller underskott på strömmen?
 
Per Ola Persson
Jag jobbade en hel dle med Evi heat för drygt 10 år sedan, då jag hade installationsfirma. Installerade nog runt 20 st. Intressant lösning och tänk, dock är de alldeles för små för att "hänga med " i utvecklingen. (t.ex. när de andra tillverkarna stoppade i senaste komoressormodellen, så körde Eviheat med samma och hade nog inte råd att lägga den utvecking som krävdes). Tyvärr så för de en tynande tillvaro, och jag har också försökt få support för något år sedan till min fars anläggning, men det gick inte bra. Det slutade med att vi installerade en IVT istället.

Jag kör solfångare ihop med en IVT Greenline HE. Funkar utmärkt. Grunden är en tekniktank med 5 st slingor. En slinga till värmen, 2 slingor till varmvatten, 1 slinga att förvärma brine, samt 1 slinga för kylning till borrhål. Funkar alltså som en Eviheat. Vill ni ha mer info så kan jag fota lite bilder eller PM:a mig
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.