Skrev, men la nog under fel.
Såhär ser mitt balkonggolv ut. Inga synliga sprickor underifrån. Kan jag bara skrapa ur o rengöra o därefter lägga i ankarmassa? Och därefter betongspackla ovanpå? Kan inte se att det skulle vara en finsats.
 
  • Långsträckt spricka i grått balkonggolv utan synliga sprickor underifrån, diskussion om reparation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Balkonggolv med en vertikal spricka, inga synliga skador underifrån.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Detaljbild av ett balkonggolv med en spricka och smuts, inga synliga skador underifrån.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på ett slitet balkonggolv med en skarv och inga synliga sprickor, i behov av reparation och underhåll.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Balkonggolv sett underifrån med synliga slitagespår men utan sprickor mot en tegelvägg bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J Joselifine skrev:
Skrev, men la nog under fel.
Såhär ser mitt balkonggolv ut. Inga synliga sprickor underifrån. Kan jag bara skrapa ur o rengöra o därefter lägga i ankarmassa? Och därefter betongspackla ovanpå? Kan inte se att det skulle vara en finsats.
Ok, ser att det är några genomgående sprickor... är det till att bila bort o gjuta nytt som gäller då?= anlita en murare...
 
Du borde nog anlita något företag som just sysslar med balkonger och dylikt. Känns ju osäkert att kliva på en balkong där sprickor upptäckts på det sätt du visar på bilderna. Något har ju uppenbarligen hänt av allvarligare karaktär.
 
  • Gilla
Joselifine
  • Laddar…
Det bör va en finsats med fuktspärr under, skarven mellan den och den undre delen är vid plåten. Bila bort det övre sen på med ny fuktspärr och byt även plåten sen gjut ett lager ovanpå.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Det bör va en finsats med fuktspärr under, skarven mellan den och den undre delen är vid plåten. Bila bort det övre sen på med ny fuktspärr och byt även plåten sen gjut ett lager ovanpå.
Tack, då vet jag vad jag får leja någon till att göra! Bila är inte ngt jag ror iland med själv tyvärr...
Någon som vet om detta är ett kostsamt jobb att leja bort?
 
Stefan N Stefan N skrev:
Det bör va en finsats med fuktspärr under, skarven mellan den och den undre delen är vid plåten. Bila bort det övre sen på med ny fuktspärr och byt även plåten sen gjut ett lager ovanpå.
Här kommer en mycket sen följdfråga. Finsatsen bilades bort. Fuktspärren hade släppt. De gjöt ny finsats, men direkt på den gamla kopparplåten, ingen fuktspärr! Dessutom blev det en hel del småsprickor i nya betonggolvet, de verkade inte ha särskilt bra koll tyvärr. Blir det bra att lägga på epoxi överst? Blir ju tätt o kan funka som fuktspärr eller?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.