Hej

För en tid sedan bytte vi vår IVT 495 Twin då kompressorn hade lagt av. Ny kompressor kostade 30 kkr och det kändes bättre att satsa på något mer modernt. Nu till min fråga. Är det bara att köra hela pjäsen på tippen eller finns det något andrahandsvärde i den (trots att kompressorn är trasig)?
 
Det är en speciell modell. Det jag har sett är att man kan behöva ha liknande denna stående till salu väldigt länge innan någon kanske kommer på att hen skulle vilja köpa några delar. Tror man ska ha gått om förvaringsutrymme och tid om man hoppas få den såld hel eller i delar.
 
J Josth skrev:
Det är en speciell modell. Det jag har sett är att man kan behöva ha liknande denna stående till salu väldigt länge innan någon kanske kommer på att hen skulle vilja köpa några delar. Tror man ska ha gått om förvaringsutrymme och tid om man hoppas få den såld hel eller i delar.
Tack för svar. Vad kan ett rimligt pris vara för den? Någon tusenlapp eller?
 
Plocka ur elektroniken och kör resten på tippen. Det är oftast den folk har behov av efter nåt åskoväder eller liknande
 
Man kan ju snegla på reservdelspriserna hos JS Energi och tänka sig att ta ca 1/3 av de priserna för begagnade delar(?) Cirkulationspump och shunt-/växelventil kan också vara intressant. Sedan får man annonsera här eller t.ex. på varmepumpforum.com.
 
Nissens
S supermao skrev:
Hej

För en tid sedan bytte vi vår IVT 495 Twin då kompressorn hade lagt av. Ny kompressor kostade 30 kkr och det kändes bättre att satsa på något mer modernt. Nu till min fråga. Är det bara att köra hela pjäsen på tippen eller finns det något andrahandsvärde i den (trots att kompressorn är trasig)?
Jag har en IVT 495 som fortfarande fungerar som den skall. Har förstått att det inte är helt enkelt att hitta en ersättare som både tar hand om frånluft och bergvärme...
Får man fråga vilken pump ni skaffade?
 
Problemet är inte att hitta prylar som kan ersätta bergvärme med frånluft utan problemet är det korta borrhålet som 495 Twin hade. Kanske bara 70 m eller liknande?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.