Hej!

Köpte nyligen en Bosch frys och reagerade ganska snabbt på det här ljudet. En knorrande ljud som hörs i långa stunder. Ibland är det tyst men ofta låter det såhär. Det hörs in till vardagsrummet 5 meter bort. Det låter lite värre på filmen än i verkligheten men det är störigt. Våran gamla frys lät inte såhär

Mvh J
 
Haft samma fundering kring min Siemens, det är väl samma frysar.
Hade en servicetekniker här som sa att dom låter så där. Tyckte jag det var störande kunde jag häva köpet, men utbyte/reparation var inte aktuellt för ljudet skulle vara det samma.

Ljudet har nu efter några månader blivit lite bättre, det hörs inte lika långt men man hör det fortfarande då och då.

Det finns ett par trådar här på forumet om det.
 
  • Gilla
Janne82
  • Laddar…
sir_erken sir_erken skrev:
Haft samma fundering kring min Siemens, det är väl samma frysar.
Hade en servicetekniker här som sa att dom låter så där. Tyckte jag det var störande kunde jag häva köpet, men utbyte/reparation var inte aktuellt för ljudet skulle vara det samma.

Ljudet har nu efter några månader blivit lite bättre, det hörs inte lika långt men man hör det fortfarande då och då.

Det finns ett par trådar här på forumet om det.
Tycker det är så märkligt att det låter så pass mycket mer när det är nya grejer. Men läste att det miljövänliga kylmediumet är en del i det. Ett jäkla knorrande är det iaf
 
Alltså det här kan fan inte vara normalt. Slänger ut skiten snart. Knarrar ju mesta delen av tiden.....Trodde det skulle bli tystare med ny frys
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.