Håller på att renovera garaget och har under tiden styrt om lite för att lyckas få en liten yta över till "att göra något roligt på"...det har funnits förslag som hemmagym, lekrum osv men nu känns det som att hembio är hetast. Själv tänker jag mig ett rum gjort för film- och fotbollstittning.

MEN...ytan jag har är väldigt liten, närmre bestämt 3,40 x 3,20. (som skissen i huvudet ser ut nu så är det "3,40 djupt och 3,20 brett")

Tror ni överhuvudtaget det går? Själv ser jag det som en utmaning, men vill ju inte lägga en massa pengar på inse att det inte gick :)

Planen i huvudet är att ha en 3-sits biosoffa, där jag sätter ett barbord med barstolar bakom.

Nästa fundering är huruvida det går med en projektor/duk eller om jag behöver satsa på en TV istället?

Någon som gjort något liknande eller har (massor) med tips? :)
 
Det första du behöver tänka på imho är ventilationen. Med folk på så liten yta så blir luften snart dålig. Se till att de kan vädras ut ordentligt.
Om du då köper ett litet FTX-aggregat så har du ju värme på köpet, så är den saken ur världen.
Hur ligger övriga rum, vad är det för väggar t ex?
 
Det är ett gammalt förråd. Kommer att göra vid väggar och tak.

FTX-aggregat? Vad ligger ett sådant på och vad bör man tänka på?
Har funderat en del på just ventilationen men det är inte mitt kompetensområde direkt...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.