Jag vill köpa min första överhandsfräs men får inte riktigt grepp på all fakta. Vill inte köpa grisen i säcken. Funderar på en Bosch POF 1400 ACE för jag tror den är lagom bra för vad jag vill köra (fräsa lite kittfals till egenbyggda fönster inkl spröjs)

Jag vill vara säker på att det går att montera upp och ned på ett bord för jag tror det är så jag kommer vilja jobba med fönster men jag förstår inte vad jag skall titta efter för mått.

Tittar jag i manualen finns inga mått eller tydliga riktlinjer för att den går att montera på ett bord, det kanske inte går?

Illustration av montering av överhandsfräs på fräsbord med markerade delar och numrering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


När man söker på fräsbord så får man inte så himla mycket mer info eller om vilka modeller som passar heller. Som detta t ex https://www.conrad.se/p/ferm-pra1011-bord-foer-oeverfraes-1317337. Där står "Lämplig för överfräs med ett stativ upp till 162 mm". Vilket stativ?

Vad är det jag letar efter?
 
Sent svar men.. du fäster fräsen från ovansidan av bordet, igenom skivan och skruvar fast den upp och ner i bottenplattan.
Tror inte det är vanligt att fräsen fästs mha. parallellanhållet.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.