Jag skall laga de delar på grundmuren som har släppt pga fukt. Nu är det dränerat och torkar så det är dags att ge sig på putsen. Dock är denna tekniken säkerligen ett gammalt hederligt hantverk då huset är från 1946. Någon som vet hur det är gjort och om hur man kan göra detta idag?
 
  • Sliten och fuktig gammal puts på grundmur från 1946 nära ett svart dörrparti.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadad puts på gammal grundmur med synliga sprickor och fuktskador.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Man sprutar på sista lagret bruk med en enkel handvevad apparat som sprätter ut det. Väldigt enkelt. Man kan faktiskt också stänka på det med slevkanten men det är svårare.
 
Tack för svar, har du någon bild eller vet du vart man kan få tag på den handvevade apparaten? Vad för bruk använder man tro? Har hört att det skall vara bruk med ”små stenar i”, kan det stämma tro?
 
Jag är förkyld och håller mig hemma och apparaten är hos föräldrarna en kilometer bort. skall försöka komma ihåg att fotografera den då jag mår bättre och har ärende dit.
 
Tack, någon som vet om det går att hyra i Göteborgs trakten?
 
Har för mej att jag köpte min på biltema (i gbg), men hittar den inte längre där (dyr var den inte iaf).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.