Duger det med byggmax billiga isolering till bastun eller skall man ha någon speciell??
 
Ingen som vet??
 
Sotaren kan ha åsikter om det är en vedeldad bastu, dom brukar kräva mineralull i tak och runt skorstenar, men annars duger den nog.
 
Jag körde med Byggmax isolering för 4 år sen. Det funkade bra med ett undantag. Eftersom Byggmax isolering var rullad och rätt så sladdrig så funkade det inte alls med isoleringen av den extra mellanväggen mot ytterväggen, så till den köpte jag Isovers (orullade) isolering. Den isoleringen är betydligt stabilare och har som ett hårdare "kexskikt" på båda sidor.

Ur isoleringssynvinkel så spelar det förmodligen ingen roll vilken du väljer, men skulle jag bygga igen så väljer jag isoleringsskivor från Isover eller Rockwool. kanhända att Byggmax har skivor idag. Då går ju det lika bra! :)
 
Tror inte det spelar någon roll ur lamda värde aspekten, det är väl bara enklare att lägga skivor än rullar. Noterade f.ö. i nya Bauhaus bladet att det har samma priser som på Byggmax, dock så är det inte polsk isolering utan ISOVER.. Så jag kommer garanterat att köra på Bauhaus, där lamda värdet även är bättre :cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.