Hej!
Jag bor i ett litet hus på ca 85 kvadrat. Har just nu ett litet badrum på övervåningen där jag har tryckt in en tvättmaskin under snedtaket. Har ingenstans att torka tvätten så det hänger alltid tvätt lite överallt i huset. För en vecka sedan tyckte jag att jag kom på den bästa idén någonsin.
En fristående tvättstuga! Mitt lilla hus är på en stor gård så utrymme finns.

Tänk er en liten stuga med plats för tvättmaskin, torkmöjligheter osv. Kanske ett litet förråd också när man ändå håller på. Mindre risk för vattenskada i hela mitt hus och behöver inte bygga till en liten "skokartong" på sidan av huset om man istället bygger ut.
Förstår att det kanske inte alls är så lockande att gå ut till ett annat hus att tvätta men tänker ändå på alla som bor i lägenhet och klarar det i alla år.
Vad tror ni? Någon som gjort liknande?
Kan man koppla på vattnet på befintlig brunn och avlopp eller blir det ett större problem än att bygga ut huset och koppla på det som redan finns?
 
KristinaRT
Min spontana tanke är att man måste fixa värme och ventilation så kläderna torkar och inte möglar, annars låter det jättesmart så länge avståndet är rimligt från boningshuset...

Min syster bodde ett tag i ett hus (suterrängdelen av en villa) och deras ventilation var så dålig att kläderna började lukta.... Inte kul!
 
Ja självklart. Ungefär som ett gästhus bara det att i mitt är det en tvättstuga istället för sängar. Jag har svårt för kläder som surnar så det måste verkligen vara fullt fungerande annars kommer det inte användas.
 
  • Gilla
KristinaRT
  • Laddar…
T Torpet123 skrev:
Ja självklart. Ungefär som ett gästhus bara det att i mitt är det en tvättstuga istället för sängar. Jag har svårt för kläder som surnar så det måste verkligen vara fullt fungerande annars kommer det inte användas.
Jag gillar att hängtorka, så vi skaffade en avfuktare från Jula för en tusenlapp till tvättstugan, just för att slippa sura kläder. Kan säga att den gör sitt jobb! Det i kombination med ättiksvatten i sköljfacket har helt och hållet fått slut på surlukten i kläderna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.