Hej,

I vårat LB-hus från 1992 är det krypgrund med prefabricerade armerade betongbalkar och ventilationsöppningar. Ett av gallren har "försvunnit" och hur mycket jag än söker kan jag inte hitta motsvarande....

De verkar vara i storlek som en tegelsten, hålen är 270*70 mm. Se bilderna. Finns det någon som vet var jag kan få tag i dessa?

Metallgaller liknande storleken på en tegelsten på ett trägolv, med hålmått 270x70 mm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skadat ventilationsgaller av metall som ligger på trätrall, jämförbar i storlek med en tegelsten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tack, det kan kanske fungera! Det är (var i alla fall sist jag kröp ner) torrt och mögelfritt i utrymmet. Huset står på berg med plintar/balkar och grundläggningen är välgjord (vi lät bygga huset 1992). Jag har iofs inte mätt luftfuktigheten.
 
Ok, ja då borde marken under huset vara väldränerad. Under senare delen av sommaren innehåller luften mycket fukt och när den kommer in i krypgrunden kyls den av och då kan det bli hög RF% och ev mögelrisk. En liten väderstation med extra sändare i krypgrunden kan vara bra för att följa temperatur och RF% främst under sommarhalvåret. T.ex. https://www.clasohlson.com/se/Väderstation/p/36-6724 med extra sändare.
 
  • Gilla
Jan P M
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.