Sitter spottarna fast i hålet och du är nöjd med montage och utseende så ser jag inga problem med detta.

Kanske var det lim som användes, tveksam om det funkar med kitt.
 
Myrstacken
Eehh va.... Har han tagit för stora hål?
Eller har det suttit andra spottar i hålen tidigare?
I sådana fall bör man ju först mäta hålet innan man skaffar ny spottar.
Har aldrig hört av någon att man kittar fast downlights eller limmar..
I de fall där hålen är för stora finns det till vissa armaturer en rehabring för att täcka det större hålet så att det skall se snyggt ut..

https://www.sg-as.com/sv/produkter/rehab-ring
 
Jag har köpt en ny bostadsrätt med spottar. Den hantverkaren som borrade hål gjorde för stora hål. De tryckte upp spottarna så där var mellanrum till gipsskivan. En målare kom och kittade fast spottarna. Tre av spottarna fungerade inte då en del kitt trillade ner. De tre spottarna har de gjort något annat med, vet ej vad då jag inte var där när det gjordes. Tre spottar är fortfarande fastkilade. Det ser bra ut men...
 
E
Är det "hantverkare" eller elektriker som installerat spottarna? Vem gjorde hål i taket, den som satte upp taket eller elektrikern?

Låter väldigt skumt detta, men oavsett vad så tycker jag inte att du ska acceptera arbetet. Säg åt dem att byta gipsen och göra rätt med hålen från början.
 
Har du beställt och betalt för installation av spottar i taket?
I så fall gäller konsumenttjänstlagen som säger att arbetet ska utföras på ett fackmannamässigt sätt och som inte står i strid med några regler eller bestämmelser.
Har du framfört dina synpunkter till firman som har gjort installationen?

Kanske var detta en "snabb fix" som man tog till pga fel vid håltagning. Kan möjligtvis ses som en acceptabel lösning.
Annars verkar det finnas täckbrickor som kan användas.
 
Det visade sig under besiktningen att hålen var för stora. Då skickade man dit målaren som kittade och målade
 
OK, så det är en installation som ingår i en ny bostadsrätt? Du har alltså ej själv köpt och betalt för en specifik installation?
Om det är så, och grejorna har besiktigats och blivit godkända så är det nog bara till att acceptera.
 
Nej, det är inte besiktigat efter den besiktning som gjordes innan jag flyttade in.
 
Men är det belysning som ingår i byggnationen av bostadsrätten eller har du själv köpt och betalt för en installation av spottar?
 
Jag har inte själv beställt eller betalt för spottarna. Dessa ingår i den färdiga bostadsrätten. Då det finns en anmärkning i besiktningsprotokollet löste man detta med hjälp av en målare
 
OK, då är det nog bara till att acceptera. Det ligger utanför din kontroll skulle jag säga.
 
klaga hos odrförande så får han kontakta byggaren ,var inte nöjd med att de trillar ner
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.