Jätteläckert! Gillar verkligen trappräcket, de där "hålen" gör sig verkligen där. Skall bli kul att se resten! ;)
 
Tack OlaF och Sophia! :)

Mer kommer!
 
uppdatering??

har ni ngn sida med fler bilder kanske?
 
Deo skrev:
uppdatering??

har ni ngn sida med fler bilder kanske?
Hej Deo.

Har inte hunnit producera nån webb än. Kommer kanske till våren.

Har lite bilder som kan komma upp ikväll, men inte så jättemycket som skiljer från ovanstående.

Cirka 6 promilles responsfrekvens här så jag har inte ansträngt mig för några bilder på sistone. Men men, det kommer lite ikväll då.
 
Låter guld :)
 
Ville bara säga att jag verkligen gillar trappräcket! :D

Jag ser gärna mer bilder!


 
Tack Gacki ;D





Här kommer en bild på påbörjat bygge av panelen. Och som synes på bilden, så hänger strömavbrytarna o dinglar = kolsvart när jag kommer hem och har tid för o ta bilder = = fixa elen, sen mer bilder.

tf16em.jpg


Och sen en fråga;

Ska man ha bastu eller inte? Vad säger ni?

Våra alternativ;

§1 Behåll, men fräscha upp.
§2 Ta bort, och få större badrum uppe.

Hur ofta bastar man egentligen? Är det inte dyrt  att basta med elagg.?

Ta en titt på ritningen i min första post.

(ingen av oss har finskt påbrå)

Ha´de.
 
Jag skulle skippat bastun, hellre ett massagekar och kanske en sån där ångbasu/dusch/massage/radio/telefon multimaskingrej då... Känns iaf för mig som att jag hade använt det mer, önskar man hade större plats själv.


Liggande panel är såååå grymt. Snyggt som bara den.
 
Beroende på hur ni bor förståss... men jag skulle hellre ha satt en vedbastu på tomten och satsat på större badrum. Kanske med en sådan där star trek-kabin med bubbelbad, ångbastu för två och hela kittet. Så överdådiga att de bli balla :)
 
Vi har haft bastu i bägge våra hus, och bastar väl kanske i snitt 2 ggr/år... Personligen hade jag INTE satsat på basu i ett nytt hus, även om det naturligtvis är mysigt att ha. Större badrum tycker jag låter vettigare. Basta kan man åka till badhuset och göra, då uppskattar man det dessutom mer.
 
Nu jeflar börjar det bli fart på inläggen ;D , skoj.


Kul du gillar det Deo!


Vi har ett stort badrum nere, som skall ha hörnbubbel.

Ska skissa upp badrummet uppe (där bastun är alltså) i 3d, så ni får se hur det ser ut...eller..smidigare o fota kanske.

Nåja, idagsläget är det skabbigt som f-n. Men jag kirrar bild i e.m/kväll. Beskriver våra egna idéer sen oxå.

Sophia:

Huset är inte nybyggt, bara nytt för oss. Men det är som du säger att man nyttjar den runt 2ggr per år, så är det lite overkill o lägga tid & $ där kanske...



Over and out.

 
Angående bastu så hade vi en sådan i ett tidigare hus. Vi bastade minst en gång i veckan, underbart härligt och avkopplande. Vårt nya hus (som vi inte har flyttat in i än) saknar tyvärr bastu men så fort ekonomin tillåter så kommer vi att bygga en i källaren. Mor & far har bastu i deras hus och den har de inte använt en enda gång under tio års tid. ::) Så det beror ju alltså mycket på hur man är som person.
 
Nja, bastu.

Kan ju bara uttrycka mig personligen. Jag skulle inte ha satsat på en bastu men då har jag en benägenhet att bli yr efter bara tio minuter i en bastu så ser mest bastun som ett tortyrredskap :-/

Jag är uppvuxen i ett hus med bastu, kan väl inte säga att jag nött de sittbänkarna ned till flisor. Mamma bastade ibland (4 ggr per år) och den lånades ut till påskfirare ibland.

Nej köp något roligare för pengarna om du inte har stash i överflöd!
 
Såklart grabben ska ha en bastu. ;)
Skippa hellre badkaret.
Bastar några dagar i veckan när vi har tillgång till det. Bastu är så nice. Familjen är från norrbotten så farsan har byggt en bastu i princip varje hus vi bott i. Behöver inte vara så stor. Ju mindre desto snabbare går den att värma upp. På nästa hus kommer vi att bygga en extern bastu i en friggebod, därmed basta! ;D



mvh
David
 
Tåls att upprepas. Det är redan bastu där idag, (kolla ritningen i post 1).

Det vi skulle påkostad just bastun...hade kanske kunnat bli, en glasdörr, ny "layout" på sittytan, eventuellt ny panel.  

Väljer vi hellre att riva så blir det större yta, men för litet för badkar (tror jag, plus att det är klubbslaget att ha nere), en större duschhörna möjligen.

Alternativ.

1. Bastun kvarstår, liten dushhörna (ex glasblock), väldigt små ytor (både bastun och själva badrummet)?

2. Bastun rivs, något större duschhörna, större ytor?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.