Hej undrar om nån har erfarenhet av att öppna trumma på tvättmaskin,äldre.Något åker runt o skramlar melkan trumman o plasthäljet som själva trumman sitter i.
tacksam f tips
 
Vad är det för modell på tvättmaskinen?
 
Centano Centano skrev:
Vad är det för modell på tvättmaskinen?
Hej det är Cylinda FT 362 S
 
A
På den modellen gäller såg
 
Kan det vara skräp i pumpen som låter, eller är ni hundra på att det är ljud från insidan trumman?
 
Centano Centano skrev:
Kan det vara skräp i pumpen som låter, eller är ni hundra på att det är ljud från insidan trumman?
Ja set är något ivägen när man försöker flytta trumman.Något har hamnat emellan men vad?
 
Drar mig till minnes ett serviceärende av liknande slag när vi bodde i en hyresfastighet för många år sedan, det var något som orsakade mekaniskt gnissel i tvättmaskinen.

Servicekillen grävde ner näven (ev något verktyg minns inte exakt) förbi gummitätningen mellan inner- och yttertrumma. Plockade ut en stålbygel till en BH. Problem solved, tog ca 5 min och vi behövde inte betala ngt men fick ju en förmaning om hur man undviker dylikt i fortsättningen.
 
H Harald Blåtumme skrev:
Drar mig till minnes ett serviceärende av liknande slag när vi bodde i en hyresfastighet för många år sedan, det var något som orsakade mekaniskt gnissel i tvättmaskinen.

Servicekillen grävde ner näven (ev något verktyg minns inte exakt) förbi gummitätningen mellan inner- och yttertrumma. Plockade ut en stålbygel till en BH. Problem solved, tog ca 5 min och vi behövde inte betala ngt men fick ju en förmaning om hur man undviker dylikt i fortsättningen.
Tack för info.
Kan nog inte vara det men kanske något annat,ska testa iaf.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.