Hej! Fick precis hem en kyl som jag beställt från Elfynd.se. Som ni kan se är det ett hål i ena sidan. Elfynd säljer varor med "förpackningsskador och mindre skönhetsfel" Kan inte detta även innebära funktionsfel? Någon som kan något om vitvaror?

Tack på förhand!
 
  • Kylskåp med hål i sidan som kan tyda på transportskada eller defekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Menar du att bucklan skulle påverka funktionen?

Har du kopplat in kylen och testat?
 
Betvivlar att den skadan skulle påverka funktionen.
 
C
Har också svårt att se att det skulle påverka funktionen på något sätt, men "mindre skönhetsfel" är samtidigt inte en juste beskrivning av den där skadan. Fanns det bilder eller någon beskrivning av skadan att ta ställning till innan köp?
 
Var sitter skadan? Är det på sidan kanske det är ett mindre skönhetsfel, men är det på dörren så känns det inte rätt.

Oavsett har du väl 14 dagars ångerrätt
 
MultiMan
Ge oss en översiktsbild så man kan se var skadan sitter. Är den inte direkt synlig skulle jag säga att det är ok inom deras villkor. Vitvaror får ha mindre skador medan annat ska i princip vara felfritt, förutom förpackningen då.

Har själv handlat vitvaror och annat av Elfynd sedan 2018 och har hittills bara blivit bra bemött de få gånger jag haft synpunkter på varans skick (utifrån deras villkor givetvis).
 
Tack för snabba svar!
Beställde kylen redan nu, men den är tänkt till det nya köket som kommer på plats först om 10 veckor, pga. leveranstider av snickerier etc. Modellen är för integrerad, så rent estetiskt spelar det ingen roll. Skadan är på sidan av kylen, se bild.

Det jag oroar mig för är att kylan ska läcka...
 
  • Ny integrerad kyl förpackad i skyddande plast med en synlig skada på sidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Totte_S
Det finns isolering bakom plåten så den kyla som eventuellt läcker är sannolikt helt försumbar.
 
  • Gilla
Immobil
  • Laddar…
Kondensorn sitter på vissa kylar på sidan. Så frågan är om det är "galler" bak på kylen? Har du galler bak, kondensorn, så ska det vara lungt.
 
  • Gilla
TSOOLS
  • Laddar…
D da98jpn skrev:
Kondensorn sitter på vissa kylar på sidan. Så frågan är om det är "galler" bak på kylen? Har du galler bak, kondensorn, så ska det vara lungt.
Yes, galler därbak finns! Tack för hjälp
 
  • Gilla
da98jpn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.