Idag har jag gjort ett quiz om att dra el i badrum. @Bo.Siltberg har varit väldigt snäll och hjälpt mig att granska och justera frågorna, dessutom står han för en av frågorna, gissa vilken?

Quiz: Kan du dra el i badrum? https://www.byggahus.se/quiz/199-kan-du-dra-el-i-badrum

I den här tråden berättar vi vad vi fick för resultat och diskuterar frågorna i största allmänhet.

Modernt badrum med snygg belysning runt spegeln och handfatet, digital klocka och gröna växter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi inspireras av läcker badrumsbelysning hos @Mike_the_pip3.
 
6/10 :oops:
 
4/10 ... men jag kryper tillbaks under min sten nu ...
 
9/10, men det är fel svar som är rätt på fråga 8. :thinking:
 
  • Gilla
HBerggren
  • Laddar…
A
Får nog bli stearinljus och ficklampa för min del:crysmile:
 
Mikael_L
7 av 10, och jag är elektriker.
Det blir nog en skämsstrut här ... :oops:
dosmerhue_197811025.jpg
En av frågorna insåg jag dock att jag svarade fel på precis när jag tryckte, så egentligen hade jag väl 8/10. ;)
 
A
Sure.....:geek:
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
7 av 10, och jag är elektriker.
Det blir nog en skämsstrut här ... :oops:
[bild]
En av frågorna insåg jag dock att jag svarade fel på precis när jag tryckte, så egentligen hade jag väl 8/10. ;)
8/10 utan fusk. Du kanske tar å skickar över din behörighet till mig så kör jag vidare här ifrån.
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Mikael_L
Tror det blir bäst så ... ;)
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Mikael_L
Men ett problem jag hade i quizet är att jag inte har en aning om vad elsäkerhetsverket säger i en viss fråga.
Jag typ bryr mig inte, ty de har då och då fel, men framförallt vacklar de hit och dit i många frågor, så jag får liksom ingen hjälp, därför tar jag ganska lätt på deras "frågor och svar".
 
  • Gilla
Bo.Siltberg och 1 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Quiz: Kan du dra el i badrum?
Ehh, tydligen inte. Som Hans Rosling skulle ha benämnt det: Sämre än en apa :oops:
 
  • Haha
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
5/10.. Inte mitt stoltaste moment kanske, å andra sidan så är det ju 100% mer än vad jag behöver kunna eftersom jag inte elektriker och enligt lagen ändå inte får pilla med sånt :crysmile:
 
7/10 inte illa för att bara läsa lite på byggahus mellan varven
 
Fairlane
Kul quiz. 6 av 10. Jag skulle dock aldrig köra hempul i en sådan här miljö. Skulle jag trots allt komma på tanken att göra det själv så skulle jag läsa på ordentligt, och sen ringt en elektriker...
Jag måste bara hitta en bra elektriker. Där jag bodde innan hade jag två som jag gillade, men det är ju alltid lurigt när man flyttat. Man vill ha någon som inte tycker 50 kr/m för 1,5 kvmm FK är rimligt och samtidigt någon som dessutom är kunnig.

På bonusfrågan vilken Bo skapat så gissar jag på den med tvättmaskinen.
 
Fel, min bonusfråga är svårare ;)
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.