Är spekulant på ett hus och för mig är det viktigt att badrummet inte är helt felaktigt utfört. Dra öronen åt sig och hopp över utefter enbart vad vi kan se från bild? Ingen övrig fukt i badrum/wc noterat.

ska väl ändå kanske byta mattan så blir väl vissa ändringar. Men flytta golvbrunn känns sådär.

såg nu att bilden blev lite suddig vid uppladdning men ni kanske kan räkna fram var man ska räkna osv.
 
  • Måttband visar avstånd till golvbrunnen på blå badrumsmatta, bild något suddig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det ser inte nygjort ut?
Flytta brunn är inget större jobb när man väl gör övrig renovering av badrummet
 
P pennybridge skrev:
Det ser inte nygjort ut?
Flytta brunn är inget större jobb när man väl gör övrig renovering av badrummet
kan jag inte tänka mig att det är helt nytt nej. Allt är nykaklat när det drogs in kommunalt men gissningsvis inte golv.
 
Om brunn och matta ser ut sådär, så räkna med att du måste göra om hela badrummetoavsett. Då flyttar man enkelt brunnen.
 
C CarlC89 skrev:
Om brunn och matta ser ut sådär, så räkna med att du måste göra om hela badrummetoavsett. Då flyttar man enkelt brunnen.
Okej. Måste man även byta kakel då förslagsvis?
 
B bjornberg skrev:
Okej. Måste man även byta kakel då förslagsvis?
Ja hela ytskikt måste bytas i och med att du måste in med nytt tätskikt
 
Tänk även på att övriga regler måste följas ex rörledningar
 
Okej. Tack för snabba och bra vägledande svar. Hoppar över huset
 
B bjornberg skrev:
Okej. Måste man även byta kakel då förslagsvis?
Ja, räkna med att allt ner till isolering och reglar kommer plockas bort :)
 
Behöver inte vara minsta fel med det där badrummet. Prata med besiktningsmannen om du är osäker.
 
Finns inget fel i det badrummet bara för det är äldre. Du skall inte avstå köp bara för brunnen sitter nära vägg.

men skall du renovera badrummet kommer det kosta deg. Typ +100 Tkr.
Men badrumsrenovering kostar alltid mycket oavsett om badrummet är nytt eller gammalt
 
  • Gilla
pennybridge
  • Laddar…
Nej precis, inget behöver vara fel med det. Men köper man ett hus som ser ut så ska man åtminstone budgetera för ev totalrenovering av badrum inom närmsta tiden och inte hänga upp sig på placering av brunn
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.