På Biltema hittar jag bara proppar för avloppsrör med muff. Men jag behöver en som är utanpåliggande av den karaktär som syns på bifogat foto. Finns detta att köpa i butik över disk för privatpersoner? Jag har även kollat Jula och Bauhaus. Köper gärna till lågt pris - det är till ett hobbyprojekt och jag behöver många sådana proppar.

Tack för hjälpen!


Svart plastpropp utanpåliggande för avloppsrör, märkt med mått och standard.
 
Tack - men jag behöver en av hårdplast som omsluter röret.
 
@Henrik.woll : Det är en sådan som alla verkar saluföra, men jag behöver en som fungerar utan muff (eftersom jag skall kapa PVC-röret i flera delar)

@TotalControl Tack för tipsen! Det är det jag letar efter, får väl beställa från Tyskland då. Dammbutiken ligger inte nära mig. Konstigt att det inte finns fler butiker som säljer sådana.
 
Liten marknad Sverige för PVC-U då vi är ett PEM rör land. Det fick jag erfara när jag byggde min fördelare till sprinklersystem gräsmatta.
 
Claes Sörmland
Damm, pool och akvariefolket är de som brukar sälja PVC-rör för limning till konsument. Tyskland med dess plastindustri och utredda hobbyintressen är ju annars det uppenbara stället att handla på.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.